Reguli noi pentru biciclisti

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Regulile privind circulatia bicicletelor pe drumurile publice se schimba incepand de sambata, cand intra in vigoare Hotararea Guvernului nr. 965/2016.

Una dintre noile reguli se refera la sistemele de avertizare sonora.

Astfel, biciclistii care circula pe drumurile publice vor putea sa-si instaleze pe bicicleta inclusiv sisteme de avertizare sonora pentru masini.

In regulamentul initial, era interzisa echiparea si folosirea pe biciclete a sistemelor de avertizare sonora specifice autovehiculelor.

O alta regula noua se refera la conditiile in care bicicleta trebuie echipata cu lumini si dispozitiv fluorescent-reflectorizant.

Bicicleta nu va mai trebui echipata, in fata cu lumina alba/galbena, iar in spate cu cea de culoare rosie si cu dispozitivul fluorescent-reflectorizant decat pe timp de noapte sau cand vizibilitatea este redusa, potrivit HG nr. 965/2016.

Hotararea de Guvern aduce si o noutate privind transportul pe bicicleta al copiilor.

Vor putea fi transportati copiii mai mici de sapte ani, dar doar de catre un adult si in conditiile in care bicicleta este prevazuta (din fabrica) cu un suport special sau daca are un dispozitiv omologat pentru transportul celor mici. In prezent, biciclistii pot transporta copiii sub sapte ani numai daca vehiculul are montat in fata un suport special sau daca este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane, insa nu se face nicio referire la ce varsta ar trebui sa aiba biciclistul, explica avocatnet.ro.

Explicatii in Nota de fundamentare pentru introducerea noilor reglementari:

„Se propune: ca echiparea bicicletei cu elemente sau dispozitive care sa asigure vizibilitatea acesteia in trafic, in special pe timp de noapte sa nu se limiteze doar la cele „de culoare portocalie fixate pe spitele rotilor”.

In acest sens, prin reformularea art.14 lit. e) se tine seama de faptul ca anumite biciclete pot fi echipate cu anvelope sau jante care asigura realizarea scopului urmarit, fara a mai fi necesara montarea unor elemente suplimentare pe spite. De asemenea, se elimina teza a II-a de la art.14 lit.c) avand in vedere imprecizia sintagmei „specifice autovehiculelor”, atunci cand se refera la interdictia dotarii cu sisteme de avertizare sonora, dar si constructia defectuoasa din perspectiva normelor de tehnica legislativa (se instituie o interdictie in cadrul unei enumerari);

Mersul in echilibru (cu bicicleta) si turbulentele provocate de trecerea unui autovehicul impun un reper la depasirea biciclistilor, astfel incat conducatorii auto fara experienta sa poata traduce sintagma „o distanta laterala suficienta” intr-un ordin de marime usor de inteles; in acest sens, se propune ca la art. 118 sa se instituie o norma de recomandare, privind depasirea biciclistilor la o distanta laterala de minim 1,5m;

Totodata, se propune stabilirea unei reguli adecvate in privinta portului imbracamintii cu elemente fluorescent-reflectorizante; avand in vedere ca se mentine in continuare obligatia ca bicicleta sa fie dotata cu elemente care sa-i asigure vizibilitatea in trafic, o astfel de obligatie se justifica „in interiorul localitatilor in care nu functioneaza iluminatul public” (in general, este vorba de localitatile rurale) si „in afara localitatilor”.

De asemenea, exceptia de la interdictia privind transportul altor persoane pe bicicleta necesita o reformulare, in sensul ca o astfel de posibilitate trebuie sa opereze doar atunci cand bicicleta este manevrata de un adult; pe de alta parte, aparitia unor dispozitive omologate destinate transportului copiilor pe bicicleta, necesita o adaptare a reglementarii”.

Print Friendly, PDF & Email

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2