Renault-Nissan a ajuns la o solutie de compromis in disputa cu statul francez (surse)

Reclame home 1
Reclame home 1

renaultAlianta auto Renault-Nissan a ajuns la o solutie de compromis cu statul francez pentru a pune capat unei dispute care dureaza de mai multi ani, urmand ca aceasta solutie, sub forma a doua proiecte de acord, sa fie spusa spre aprobare Consiliului de Administratie de la Renault, care se reuneste vineri, au declarat pentru Reuters doua surse din apropierea discutiilor.

Potrivit celor doua proiecte de acord, statul francez va accepta sa-si limiteze drepturile de vot la Renault, pentru deciziile non-strategice, pana la un nivel care urmeaza sa fie stabilit. De asemenea, Renault se angajeaza sa nu intervina in afacerile partenerului sau nipon Nissan si sa nu incerce niciodata sa preia controlul asupra Consiliului de Administratie de la Nissan. Proiectele de acord prevad de asemenea ca daca statul francez nu isi va respecta angajamentele, Nissan va avea dreptul de a-si majora participatia pe care o detine la Renault de la 15% pana la 25%. In cazul in care Nissan va fi cel care nu isi va respecta angajamentele, statul francez nu va mai fi obligat sa-si limiteze drepturile de vot, a subliniat una dintre surse.

Renault si Nissan au un parteneriat din 1999, in care Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, in timp ce Nissan controleaza un pachet de 15% din actiunile Renault. Cu toate acestea echilibrul intre Renault si Nissan in cadrul aliantei a devenit un subiect tensionat dupa ce in luna aprilie statul francez si-a majorat participatia detinuta la Renault de la 15% la 19,7%, in ideea de a-si dubla drepturile de vot la grupul auto. In schimb, Nissan nu are in prezent drepturi de vot la Renault.

Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.

agerpres

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2