Renault, profitabilitate record in primul semestru din 2018 in urma majorarii vanzarilor

Producatorul auto francez Renault a anuntat vineri ca a inregistrat o profitabilitate record in primul semestru din 2018, majorarea vanzarilor pe pietele emergente compensand fluctuatiile de curs valutar, transmite Reuters, informeaza AGERPRES.

Marja operationala a grupului a urcat la 1,91 miliarde de euro (2,23 miliarde de euro), sau 6,4% din vanzari, de la 6,2% in urma cu un an. Veniturile au crescut cu 1,4%, la 29,957 miliarde de euro.

In ultimii ani, Renault si-a majorat activitatea pe segmentul low-cost si si-a extins prezenta pe pietele emergente. Directorul general Carlos Ghosn a afirmat ca rezultatele reprezinta efectul strategiei Renault “de diversificare regional”.

Profitul net a scazut cu 16,3% in primul semestru din acest an, la 2,04 miliarde de euro, din cauza unor costuri de 150 de milioane de euro legate de restructurare precum si in urma deprecierii monedelor din SUA, Argentina si Brazilia.

Directorul financiar Clotilde Delbos a reafirmat estimarile Renault privind rezultatele din acest an si a precizat ca se asteapta la “o crestere aproape zero a vanzarilor in Iran” in semestrul doi din 2018, din cauza sanctiunilor SUA.

Noile proceduri mai stricte de testare a poluarii (WLTP) se vor adauga “incertitudinilor” privind perspectivele din a doua jumatate a anului, a adaugat Clotilde Delbos, fara a da detalii.

Toti producatorii trebuie sa isi testeze vehiculele utilizand WLTP, inainte ca acestea sa fie puse in vanzare. Insa noua procedura armonizata la nivel mondial de testare a vehiculelor usoare (WLTP), bazata pe date obtinute in conditii reale de drum, a generat emisii mai mari de dioxid de carbon pentru anumite vehicule, intarziind certificarea oficiala si vanzarile.
miliarde de euro

Noile standarde vor intra in vigoare in septembrie.

Renault “inca mai are de lucrat” pentru a indeplini termenele limita privind certificarea vehiculelor, a afirmat directorul operational Thierry Bollore, adaugand ca producatorul auto nu se asteapta ca aceasta problema sa aiba un impact negativ semnificativ asupra afacerii.

Luna aceasta, Renault a anuntat ca in primul semestru a vandut un numar record de 2,067 milioane vehicule la nivel mondial, in crestere cu 9,8% in ritm anual, gratie revenirii pietelor din Rusia si America Latina precum si unei cereri solide in Europa.

Grupul a precizat ca marcile Renault si Dacia au stabilit fiecare un record de vanzari semestrial, 1,378 milioane pentru marca Renault si 378.095 vehicule vandute la nivel global pentru marca Dacia.

In Europa, marca Dacia a inregistrat un record semestrial de vanzari, cu 281.225 vehicule inmatriculate (in crestere cu 14,6%) si o cota de piata record de 2,9% (in crestere cu 0,3 puncte). Aceasta crestere se datoreaza performantelor inregistrate de Sandero 2 si noului Duster, care a inregistrat 63.900 de inmatriculari in sase luni.

Pe regiuni, vanzarile din Europa au crescut cu 4,4% pana la 1,07 milioane de unitati in prima jumatate a anului, depasind cresterea de 2,8% inregistrata la nivelul intregii piete auto. Ritmul de crestere a vanzarilor a depasit 15% in regiunea Eurasia, care include Rusia, si 18% in America Latina.

De asemenea, Renault si-a imbunatatit previziunile pentru anul 2018, cand piata auto mondiala ar urma sa inregistreze o crestere de 3%, fata de un avans de 2,5% cat estima anterior. Piata europeana ar urma sa creasca cu 1,5%, fata de 1% anterior. In acest context, grupul intentioneaza sa profite in 2018 de gama sa reinnoita recent, cu modele precum noul Duster, pentru a continua sa-si creasca vanzarile in toate regiunile.

Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1