Renault va avea nevoie de Nissan mai mult ca niciodata dupa fuziunea dintre Fiat si PSA

Reclame home 1

Presedintele Renault, Jean-Dominique Senard, este sub o presiune constanta pentru a repara relatia grupului auto francez cu partenerul de alianta Nissan, mai ales dupa anuntarea fuziunii dintre Fiat Chrysler Automobiles (FCA) si PSA, se arata intr-o analiza realizata de Bloomberg, relateaza Agerpres.

Alianta a fost atat de zguduita in urma arestarii in 2018 a fostului presedinte Carlos Ghosn, incat Renault s-a gandit chiar la o fuziune de 35 de miliarde de euro cu Fiat Chrysler. Dar acum FCA fuzioneaza cu grupul francez PSA, iar Renault trebuie sa-si rezolve problemele cu Nissan. Pentru ca Renault sa ramana competitiva, intr-un moment in care industria auto se confrunta cu costurile ridicate privind dezvoltarea vehiculelor electrice si autonome si sporirea popularitatii serviciilor de ride-sharing, trebuie sa mentina si sa incerce sa imbunatateasca alianta cu Nissan.

“Renault are nevoie de asta mai mult decat Nissan. Ei toti au nevoie sa-si rezolve problemele si sa devina mai profitabili”, a apreciat analistul Steve Man, de la Bloomberg Intelligence in Hong Kong.

In conditiile in care Fiat nu mai este un partener viabil pentru Renault, producatorul aut francez are mai putina putere de negociere cu Nissan, sustine Tatsuo Yoshida, analist la Bloomberg Intelligence in Tokyo. Renault si Nissan au un parteneriat din 1999, in care Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, in timp ce Nissan controleaza un pachet de 15% din actiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Aceasta structura a actionariatului ii nemultumeste pe sefii Nissan.

La o reuniune intre cele doua companii care a avut loc saptamana aceasta in Japonia, directorii Nissan nu au cerut in mod explicit oficialilor Renault o reducere a participatiei, au declarat surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul. Purtatorul de cuvant al Renault a refuzat sa comenteze in timp ce un oficial al Nissan a precizat ca nu exista schimbari in pozitia companiei privind alianta.

Recent, Senard a declarat intr-un interviu ca reducerea participatiei Renault in Nissan nu este pe agenda, dar a subliniat ca “nimic nu poate fi exclus”. In acelasi interviu, Senard a dat doua luni Renault si Nissan pentru modificarea aliantei.

“Daca in 2020 nu vom extrage intregul potential aliantei, voi considera ca eu si echipa mea am esuat”, a afirmat presedintele Renault.

Intr-o incercare de a restabili increderea, atat Nissan, cat si Renault, au facut schimbari importante in conducere. Nissan l-a inlocuit pe directorul sau general iar Renault a inceput cautarea unui nou director, dupa concedierea lui Thierry Bollore, considerat un apropiat al lui Ghosn. Ambele companii intorc incet pagina erei Ghosn, care a tinut alianta unita ani de zile.

In prezent, alianta regrupeaza zece marci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariati si 122 de uzine pe toate continentele.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *