Renault va investi in vehicule electrice si vrea sa ajunga la venituri de peste 70 de miliarde de euro pana in 2022

Renault a revizuit in crestere tintele de profit si de vanzari pe termen mediu, ca parte a planului “Drive The Future”, menit sa protejeze pozitia de lider in domeniul vehiculelor electrice a producatorului auto francez si sa faca fata concurentei din partea rivalilor, in cazul masinilor fara sofer, transmit Bloomberg si Reuters, informeaza AGERPRES.

Renault a anuntat, vineri, ca vrea sa inregistreze o crestere a vanzarilor de 44% pana in 2022, beneficiind de recentele investitii in Iran, India, dar si de redresarea pietei auto in Rusia. Compania va lansa opt modele de vehicule suta la suta electrice si 12 modele electrificate, in urmatorii sase ani.

Livrarile Renault ar urma sa ajunga la cinci milioane de vehicule, in 2022, de la 3,47 cinci milioane de unitati anul trecut, iar marja de profit ar urma sa ajunga la 7%. in timp ce veniturile sa depaseasca 70 de miliarde de euro (82 miliarde de dolari). Compania va extinde gama de produse, inclusiv vehicule comerciale usoare (LCV) si vehicule electrice cu emisii zero.

Compania franceza s-a angajat sa investeasca in urmatorii sase ani aproximativ 18 miliarde de euro in cercetare si dezvoltare si sa adopte masuri de eficientizare a costurilor, in valoare de 4,2 miliarde de euro.

Cu 5,27 milioane de autoturisme si utilitare vandute in prima jumatate a acestui an, alianta Renault-Nissan-Mitsubishi este, in prezent, cel mai mare producator auto din lume, devansand Volkswagen si Toyota.

Conform planului “Alliance 2022” anuntat in 15 septembrie de catre presedintele director general al aliantei Renault-Nissan-Mitsubishi, Carlos Ghosn, vanzarile globale combinate ale celor trei producatori auto ar urma sa ajunga la un total de 14 milioane de unitati in 2022, in crestere cu 40% comparativ cu 2016, in timp ce veniturile ar urma sa se majoreze cu o treime, pana la 240 de miliarde de dolari.

Pentru a putea atinge aceste tinte, principala strategie pentru cele trei companii ale aliantei va fi utilizarea unor platforme comune. Carlos Ghosn a subliniat ca alianta isi va dubla, de la cinci la 10 miliarde de euro pe an in 2022, economiile realizate de pe urma unei colaborari mai stranse intre Renault, Nissan si Mitsubishi. Pe masura ce mai multe modele vor fi lansate pe noile platforme utilizate de Renault, Nissan, Mitsubishi si alte marci, arhitecturile comune vor reprezenta 70% din vanzari in 2022 si motoarele comune vor fi instalate in 75% din vehiculele aliantei.

De asemenea, pana in 2022, alianta Renault-Nissan va lansa 12 noi modele de vehicule electrice, in incercarea de a-si pastra avansul pe care il detine in prezent gratie modelelor Nissan Leaf si Renault Zoe, pe masura ce mai multi competitori intra si ei pe segmentul autovehiculelor electrice.

Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1