Romania si Bulgaria au cele mai scazute preturi la bunuri si servicii de consum din UE

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Nivelul preturilor la bunurile si serviciile de consum in Romania erau in anul 2017 cu 52% sub media din Uniunea Europeana, un nivel mai scazut in randul statelor membre fiind inregistrat doar in Bulgaria, unde preturile la bunurile si serviciile de consum erau cu 56% sub media din UE, arata datele publicate vineri de Eurostat, informeaza AGERPRES.

Comparativ cu anul 2000, nivelul preturilor la bunurile si serviciile de consum in Romania au crescut semnificativ de la un nivel cu 65% sub media din UE, pana la un nivel cu 52% sub media din UE.

Datele Eurostat arata ca in 2017, Romania avea cele mai scazute preturi din UE la “alimente si bauturi non-alcoolice” cu aproximativ 38% sub media din UE. Singura categorie de bunuri de consum la care preturile din Romania se apropie de cele din UE sunt produsele din categoria “imbracaminte si incaltaminte”, unde preturile din Romania sunt cu doar 8% sub media din UE.

Alte state membre UE cu un nivel redus al preturilor si serviciilor de consum sunt Polonia, cu 47% sub media din UE, Ungaria, 42% sub media din UE, si Lituania, 40% sub medie. La polul opus, Danemarca si Luxemburg au inregistrat in 2017 cel mai mare nivel al preturilor la la bunurile si serviciile de consum, ambele cu 41% peste media din UE, urmate de Suedia, cu 35% peste media din UE, Irlanda, 28% peste medie, Finlanda, 23% peste medie, si Marea Britanie, 17% peste medie.

Datele detaliate prezentate de Eurostat arata ca in 2017 Danemarca era cel mai scump stat membru la “restaurante si hoteluri” (51% peste media din UE), “alimente” (50% peste medie), “recreatie si cultura ” (48% peste medie), “transport (28% peste medie) si “echipamente pentru gospodarii” (20% peste medie).

Irlanda a fost cel mai scump stat membru pentru “bauturi alcoolice si tigari” (74% peste media din UE), in timp ce Luxemburg a fost cel mai scump stat membru pentru “chirii, apa, electricitate si gaze” (63% peste medie), Grecia pentru “comunicatii” (54% peste medie) si Suedia pentru “imbracaminte si incaltaminte” (34% peste medie).

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2