SC VITAL: Recomandari privind protectia apometrelor si instalatiilor de alimentare cu apa impotriva inghetului

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

S.C. VITAL S.A. recomanda utilizatorilor sa ia masurile necesare pentru preintampinarea problemelor legate de riscul de inghet al instalatiilor de alimentare cu apa, care pot provoca reducerea sau chiar sistarea alimentarii cu apa a imobilelor. Totodata inghetul instalatiilor poate provoca pagube importante in cazul spargerii acestora si cheltuieli marite cu reparatiile necesare reluarii alimentarii cu apa.

Pentru a diminua la minimum neplacerile cauzate de aceste probleme, venim in intampinarea utilizatorilor  nostri cu cateva recomandari tehnice:

Protejati caminul de apometru! Protejati apometrul!

Inghetul apei din retelele de distributie apare prima oara in caminul de apometru, dupa care se propaga catre bransament si reteaua interioara. Protectia instalatiilor din caminul de apometru este importanta, intrucat aici sunt marea majoritate a armaturilor, apometrelor, robinetelor, coturilor, adica locuri unde pot aparea diminuari ale sectiunii utile si unde se formeaza gheata in situatia in care nu exista circulatie a apei pe retea.

Protejati apometrele si instalatiile cu materiale termoizolante, care sa reduca sau sa impiedice inghetarea lor.

Protejati instalatiile interioare de apa!

Verificati instalatiile interioare de apa: tevi, robineti montati pe instalatie pentru a va asigura ca nu exista fisuri sau pierderi de apa care ar putea favoriza inghetarea conductelor.

Izolati tevile. Daca aveti o chiuveta montata pe un perete exterior, izolati tevile. Indepartati tuburile flexibile de la racordurile exterioare. Opriti alimentarea cu apa spre robinetii din exterior si cand este posibil, goliti tevile complet. Ventilati spatiile de sub chiuveta, pentru a permite aerului cald sa patrunda la tevi.

Blocati accesul aerului rece in incintele (case de scari, subsoluri) pe unde trec instalatiile, prin montarea geamurilor acolo unde ele lipsesc, golirea subsolurilor de ape uzate si nu in ultimul rand izolarea termica suplimentara a conductelor cu materiale specifice (vata minerala sau orice alt material izolant).

Multe din problemele cauzate de inghet s-au inregistrat la capetele de retea, acolo unde consumul este mai scazut si neuniform.

Ȋn cazul in care, in urma masurilor luate, sau in lipsa acestora vor aparea situatii de inghet a conductelor este necesar sa cunoasteti urmatoarele:

– nu actionati asupra apometrelor instalate la limita de proprietate, in cazul in care sunt inghetate  apometrele, nu incercati sa le dezghetati singuri, anuntati SC VITAL SA;

–  daca problema a aparut la instalatia  proprie (reteaua interioara) rugati vecinii sa va dea un vas cu apa calda pe care o turnati incet peste conducta, in zona inghetata;

–  nu folositi focul deschis pentru dezghetarea conductelor;

–  pentru problemele majore aparute si daca nu reusiti sa dezghetati conductele interioare apelati la serviciile societatii noastre.

Protejarea contorului, precum si protejarea si verificarea instalatiei interioare, pe traseul de la contor pana la consumator, este obligatia utilizatorului. In cazul in care contorul sau instalatiile de apa se defecteaza din cauza inghetului, nefiind protejate corespunzator, beneficiarul va suporta costurile inlocuirii acestora.

In cazul in care recomandarile tehnice au fost ignorate, iar contorul ingheata si se defecteaza, societatea VITAL va repara sau inlocui contorul, facturand acest serviciu. Conform art. 134(3) din Regulamentul de organizare si functionare a serviciului public de alimentare cu apa potabila si de canalizare, consolidat si armonizat pentru judetul Maramures,”Orice reparatii si orice inlocuire de contor/aparat de masura al carui sigiliu a fost rupt si care a fost deschis sau demontat ori a carei deteriorare se datoreaza unei cauze straine sau unei functionari anormale in conditii de inghet, incendiu, socuri exterioare, furt, etc., sunt efectuate de Operatorul serviciului, pe cheltuiala exclusiva a utilizatorului daca se constata vina acestuia.”

Nu uitati pentru informatii suplimentare sau alte sesizari, Dispeceratul S.C. VITAL S.A. va sta la dispozitie la numerele de  telefon: 0262 – 212 550; 0262 – 215 150,1,2; 0362 – 401052, 3; 0372 752660

Va multumim pentru intelegere si colaborare!

SC VITAL SA

Reclame home 1
Data curenta: ’21/07/2019’

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *