Luni, 12 iunie, la Palatul Administrativ din Baia Mare a avut loc sedinta lunara cu secretarii unitatilor administrativ-teritoriale din judetul Maramures. Sedinta a fost condusa de prefectul Sebastian Mihai Luput si de subprefectul Gavris Ardelean.
Primul punct pe ordinea de zi s-a referit la prezentarea felului in care va functiona Sistemul de Management al Documentelor Electronice, program de comunicare a hotararilor emise de consiliile locale si a dispozitiilor de primari care va putea fi vizualizat pe site-ul Institutiei Prefectului.
„Sistemul a fost prezentat de prefectul Sebastian Mihai Luput si de reprezentantul firmei care l-a realizat. Programul permite arhivarea electronica a documentelor, dar in continuare acestea vor fi comunicate de catre primarii si in format tiparit, asa cum prevede legea. Documentele vor fi scanate in original si incarcate in program ca un simplu e-mail. Arhiva va fi structurata pe domenii.
Programul va permite o mai buna gestionare a documentelor si un control al verificarii lor. Documentele vor trebui incarcate in aceleasi termene prevazute de lege: 5 zile pentru dispozitiile emise de primar si 10 zile pentru hotararile consiliilor locale. Primariile si Institutia Prefectului vor lucra in acest sistem incepand cu luna iulie”, se arata intr-un comunicat al Institutiei Prefectului.
In continuare, Aurica Todoran, reprezentanta Autoritatii Electorale Permanente, a tras un semnal de alarma cu privire la anumite probleme constatate in urma controalelor desfasurate in 14 unitati administrativ-teritoriale din Maramures.
Astfel, ea le-a transmis secretarilor sa respecte termenul legal de 48 de ore de radiere a persoanelor decedate din Registrul electoral si termenul de 24 de ore de radiere din Registrul electoral a persoanelor carora li s-a interzis, prin sentinta judecatoreasca, dreptul de a alege sau de a fi ales. De asemenea, Aurica Todoran le-a cerut secretarilor sa aiba la indemana listele electorale complementare, semnate de primar si de secretar, acolo unde acestea exista. AEP urmeaza sa desfasoare controale in Barsana, Stramtura, Salistea de Sus, Dragomiresti, Cavnic si Sighetu Marmatiei.
Rodica Pop, sefa Serviciului Juridic din cadrul Institutiei Prefectului, a prezentat cateva noutati legislative si adrese primite in ultimul timp. Au fost oferite detalii referitoare la Ordinul presedintelui ANCPI 448/2017 privind Registrul electronic national al nomenclatorului stradal, dar si doua adrese din partea Agentiei Domeniilor Statului privind terenurile administrate de aceasta. De asemenea, au fost diseminate legile 115, 128 si 523/2017.
Subprefectul Gavris Ardelean a subliniat faptul ca atat sentintele definitive de punere in posesie nepuse in executare, cat si cererile la Legea 247/2005 nesolutionate trebuie sa reprezinte prioritati pentru administratiile publice locale. In perioada urmatoare, reprezentanti ai Institutiei Prefectului, ai Directiei Silvice si ai ocoalelor silvice se vor deplasa la UAT-urile care au sentinte definitive de punere in posesie nepuse in executare, pentru a incerca decongestionarea situatiei.
ZiarMM