Sedinta cu secretarii unitatilor administrativ-teritoriale, la Prefectura. Ce s-a discutat

PNL

La sedinta cu secretarii unitatilor administrativ-teritoriale desfasurata luni, 11 februarie, in sistem de videoconferinta, au fost abordate probleme referitoare la producerea unor situatii de urgenta, depunerea cererilor pentru acordarea de subventii fermierilor, acordarea sporului de 15% la salariul de baza al asistentilor personali ai persoanelor cu dizabilitati, sistemul de solutionare a problemelor de incalcare a legislatiei europene, se precizeaza intr-un comunicat de presa al Prefecturii Maramures.

Prefectul Vasile Moldovan a solicitat respectarea legislatiei cu privire la producerea unor situatii de urgenta pe raza administrativ-teritoriale, respectiv a Regulamentului aprobat prin Ordinul nr.1422/2012 al Ministerului Administratiei si Internelor si Ministerului Mediului si Padurilor.

”Este important sa respectati procedura de intocmire a rapoartelor operative pe timpul transmiterii fenomenelor hidrometeorologice, care contine modul in care s-a produs situatia de urgenta, respectiv situatia pagubelor produse si estimate fizic, conform Anexei 8 din Regulament. Raportul se transmite prin grija primarului, in calitate de presedinte C.L.S.U., la Centrul operativ judetean de la I.S.U. Maramures si Centrul operativ pentru situatii de urgenta de la S.G.A. Maramures”, a spus prefectul de Maramures.

Presedintele Confederatiei Sindicale ”Cartel Alfa” la nivelul judetului nostru, Florin Hossu, le-a solicitat secretarilor unitatilor administrativ-teritoriale sa aiba in vedere modificarea legislativa prin care se acorda la salariul de baza un spor de 15% asistentilor persoanelor cu dizabilitati.

Directorul executiv al Agentiei de Plati si Interventii in Agricultura Maramures, Ioan Florin Urs, a precizat ca depunerea cererilor unice de plata pentru acordarea de subventii se va desfasura, in perioada 1-15 martie, fara a mai putea fi prelungit termenul dupa data de 15 martie.

De asemenea, a atras atentia cu privire la documentele pe care fermierii trebuie sa le depuna odata cu cererea unica de plata (copie CI, dovada contului bancar, procura notariala in cazul depunerii cererii de catre o alta persoana, dovada de eligibilitate ca terenul este la dispozitia fermierului in anul depunerii cererilor, adeverinta de la registrul agricol, copie dupa contractul de inchiriere/concesionare). In lunile mai, iunie, iulie si august vor fi efectuate controale, in zone extinse din judetul nostru, pentru identificarea parcelelor fermierilor, a mai adaugat directorul executiv al APIA Maramures. Pentru realizarea amenajamentelor pastorale exista depusa o propunere legislativa pentru prelungirea termenului pana in anul 2020.

La nivel national a fost implementat sistemul de solutionare a problemelor (SISOP). In situatia in care drepturile conferite cetatenilor si entitatilor private de catre legislatia Uniunii Europene sunt incalcate de catre autoritatile publice unui stat membru, acestia au la dispozitie instrumente rapide si eficiente pentru redresarea problemelor instrumente care sa functioneze in afara procedurilor contencioase, a precizat Rodica Pop, sef Serviciul Verificarea Legalitatii, Aplicarea Actelor Normative si Contencios Administrativ. Sistemul de Solutionare a Problemelor (SISOP) asigura solutionarea informationala a problemelor cauzate de incalcarea de catre autoritatile administratiei publice locale a legislatiei Uniunii Europene.

Acest sistem asigura mecanismul de interactiune intre MAI, Institutiile Prefectului, cetateni, companii, asociatii, in scopul imbunatatirii controlului de legalitate exercitat de prefecti asupra actelor normative adoptate/emise de catre autoritatile administratiei publice locale, in vederea solutionarii din timp a problemelor generate de punerea in aplicare, necorespunzatoare sau de nerespectarea acquis-ului comunitar.

Acesta functioneaza pe sistemul unei retele de puncte de contact, in care punctul de contact national SISOP este situat la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, iar in fiecare Institutie a Prefectului exista un punct de contact judetean. Aplicatia contine o baza de date online unde sunt inregistrate informatii referitoare la sesizarile cetatenilor, companiilor, asociatiilor, ONG-urilor, respectiv autosesizarile institutiilor prefectului la cazurile de incalcare a legislatiei europene, de catre autoritatile publice locale si modalitatea de solutionare a acestora, a mai adaugat Rodica Pop.

Pentru ca un caz sa poata fi analizat in cadrul SISOP, trebuie intrunite urmatoarele conditii cumulative: acestea sa se refere la o problema cauzata de incalcarea legislatiei europene; entitatea care a incalcat legislatia europeana sa fie o autoritate a administratiei publice locale printr-un act administrativ emis/adoptat; sa nu existe deja o actiune in justitie prin care solicitantul sa fi cerut anularea in tot sau in parte a respectivului act administrativ.

Cetatenii, companiile, asociatiile si ONG-rile pot inainta o sesizare spre solutionare in cadrul SISOP, prin depunerea directa la sediul institutiei prefectului sau la sediul Ministerului Afacerilor Interne ori transmite sesizarea prin posta, fax sau email catre institutiile prefectului sau Ministerul Afacerilor Interne.

ZiarMM

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2