Seful BMW: Discutiile privind producerea modelului Mini in China sunt incurajatoare

Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general

Discutiile cu Great Wall privind producerea modelului Mini in China “merg bine”, dar ar putea dura cateva luni pana la finalizarea lor, a afirmat vineri directorul general al producatorului auto BMW, Harald Krueger, transmite Automotive News Europe, informeaza AGERPRES.

Recent, grupul german BMW AG a anuntat ca a semnat o scrisoare de intentie cu producatorul auto chinez Great Wall Motor, care ar permite productia automobilelor sale Mini in China. Ar fi pentru prima data cand modelul Mini este produs in afara Europei.
De asemenea, BMW va lansa anul viitor primul model electric Mini la fabrica sa din Oxford, Anglia.

“Imi reamintesc ca negocierile privind prima noastra societate mixta cu firma chineza Brilliance au durat mult timp. Si discutiile cu Great Wall ar putea dura saptamani sau luni, si este ceva normal in aceasta faza. Intrebati-ma la toamna, ar trebui sa stiu mai multe atunci”, le-a declarat jurnalistilor Harald Krueger.

Acesta a adaugat ca cea mai presanta problema este rezolvarea dificultatilor tehnice legate de acest proiect, inclusiv designul care va fi folosit pentru modelele Minis produse in China.

Vanzarile Mini pe piata chineza au scazut cu 9,2% in primele trei luni din acest an, la 6.662 unitati, dar BMW se asteapta la majorarea livrarilor anul acesta in urma lansarii unor noi versiuni.

BMW intentioneaza sa infiinteze o a doua societate mixta in China, pe langa parteneriatul cu Brilliance, care produce acum modelele BMW. Pana acum, BMW s-a bazat pe facilitatile sale de cercetare-dezvoltare din Europa pentru a produce actualul model Mini. Dar, inasprirea reglementarilor din China au determinat BMW sa mute productia in statul asiatic.

“Trebuie sa avem anumite componente produse pe plan local, pentru ca un automobil sa beneficieze de subventiile acordate la achizitionarea unui model electric. Modelul electric i3 produs de BMW, dezvoltat si produs in Germania, nu este eligibil pentru subventii in China deoarece nu are componente originare din statul asiatic”, declara recent Peter Schwarzenbauer, membru al Board-ului BMW.

Anul trecut, vanzarile BMW pe piata chineza au crescut cu 11,3%, fiind al doilea producator de automobile premium din China dupa Audi, divizie a Volkswagen. Atat BMW cat si rivalul Mercedes-Benz mizeaza pe faptul ca pot produce noi automobile electrice pe baza designului conventional al vehiculelor, in pofida scepticilor care sustin ca este nevoie de o abordare mai radicala pentru a face fata concurentei venite din partea Tesla si a altor start-upuri.

In paralel, autoritatile de la Beijing si-au propus ca automobilele electrice si cele hibride sa reprezinte o cincime din vanzarile de automobile in 2025 si pentru a-si atinge acest obiectiv intentioneaza sa relaxeze prevederile cu privire la infiintarea de societati mixte.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *