Senatorul Liviu Marian Pop: Dupa 50 de ani de „revolutie moderna”, Franta se intoarce la invatamantul clasic

Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general

In sedinta Senatului din 21 februarie, senatorul Liviu Marian Pop a formulat o declaratie politica intitulata cu titlul Dupa 50 de ani de „revolutie moderna”, Franta se întoarce la invatamantul clasic.

Printre altele, Liviu Pop isi pune speranta ca invatamantul romanesc va urma exemplul celui din Franta. Redam mai jos integral declaratia politica:

Stimate colege, stimati colegi,

Urmaresc cu mare interes, dezbaterea zilei in Franta, dezbatere care se desfasoara in jurul noii reforme a invatamantului, in centrul careia se afla o totala modificare a examenului de bacalaureat. In acest sens, Ministrul Educatiei Nationale, Jean-Michel Blanquer, a prezentat miercuri, 14 februarie, reforma bacalaureatului in cadrul Consiliului de Ministri. Ministrul de resort, un colaborator apropiat al presedintelui Emmanuel Macron pare hotarat sa ia masuri ample pentru a modifica deciziile contra-productive anterioare, in materie de educatie.

Aceasta reforma porneste de un principiu important: revenirea la valorile clasice, fundamentale ale educatiei. Mai exact, Ministrul Educatiei Nationale din Franta a reintrodus clasele bilingve si studiul limbilor clasice (greaca si latina), ca sa inteleaga copiii cum a fost construita civilizatia europeana. Imnul national a fost si el reintrodus in scoli si cel mai probabil, uniformele vor deveni obligatorii si ele, la un moment dat, aceasta fiind o alta doleanta a ministrului. Asadar, francezii au primit cu entuziasm schimbarile propuse admitand ca multe experiente nu s-au dovedit nici eficiente, nici solide. Ministrul mai doreste interzicerea telefoanele mobile in scoala, dar si reintroducerea disciplinei si reabilitarea autoritatii profesorului. Sunt placut surprins sa constat ca, in Franta, intoarcerea la practici traditionale, simple, clare si eficiente este primita favorabil, ca o noua revolutie in materie de educatie.

Revenind insa la reforma bacalaureatului, ministrul Educatiei a decis sa diminueze complexitatea sa si numarul mare de probe: de la 11 in total, la patru probe scrise si una orala. O proba de limba franceza, una de filozofie, doua de specialitate si un examen oral de 20 de minute. Demersul sau intruneste aprobarea majoritatii francezilor si a majoritatii sindicatelor, ceea ce este de apreciat.

In Romania, ultima reforma a educatiei propusa pe vremea Guvernului Ciolos prevedea exact modelul invers: renuntarea la studiul limbii latine, reducerea numarului de ore de limba romana, precum si introducerea unor materii precum „Educatie pentru drepturile copilului”, „Educatie interculturala” sau „Educatie pentru cetatenie democratica”. Masurile, aspru criticate de corpul profesoral, dar si de o parte a opiniei publice, nu au fost pana la urma adoptate.

Si la noi, ca si in Franta, scoala arata ca o cochilie goala. Cea mai recenta masura propusa pentru a schimba acest lucru – Legea manualului scolar – este necesara pentru a se pune capat crizei produse de actualul sistem al manualelor asa – zis „alternative”. Am convingerea ca aceasta Lege poate castiga batalia de opinie publica, in contextul in care autorii creativi si editurile private aflate in competitie nu au reusit sa asigure o educatie de calitate in ultimii ani.

In speranta ca invatamantul romanesc va urma exemplul celui din Franta,

Va multumesc!

Senator PSD Liviu-Marian POP

ZiarMM

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

1 Comment

  1. george

    E asa de greu de inteles ca:
    -limba materna (romana, maghiara, turca, japoneza, etc)
    -1,2 limbi straine
    -matematica
    -fizica
    -chimia
    -istoria
    -tehnologia informatiei
    sint baza oricarei formari intelectuale viitoare? Fiecare copil va fi inarmat cu tot ce e necesar pentru a opta spre orice specializare doreste.
    De aici incolo, fiecare poate pedala pe ce domeniu doreste. Copilul va avea plaminii formati pentru orice domeniu de interes.
    Trebuie sa dispara discipline artificiale stupide ca “relatii sociale, comunicare, interactivitate, …prostii) pentru ca aceste lucruri le stabileste individul cu societatea. Nu trebuie sa-i spui unui copil cum sa vorbeasca cu vecinul, cu colegul, cu profesorul, pentru ca acestea sint implicite. Nu facem din copii robotei, in ciuda multor “specializari” in comunicatie care apar. Si injuraturile fac parte din viata noastra si din modul nostru de exprimare, fara a ne standardiza.

    Reply

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *