SEO in 2018 – Optimizarea Canalelor de Vanzare si Promovare

PNL

Pentru anul ce urmeaza, SEO se face in cu totul alt mod decat stiai pana acum. Stim cu totii ca atunci cand vorbim despre SEO ne referim in principal la pozitionarea site-ului tau cat mai sus in rezultatul motoarelor de cautare. Insa Cosmin Daraban iti propune o abordare cu totul diferita in ceea ce priveste optimizarea pentru motoarele de cautare, si anume un curs SEO despre efectul acestui serviciu asupra unui obiectiv principal: acela de a genera vanzari. Toata lumea isi doreste asta, poate mai presus decat sa obtina cuvinte cheie in topul rezultatelor si locul 1 in Google.

Afla informatii in primul rand despre tipurile de cautari.

  • Tipuri de cautari

Ei bine,  deoarece obiectivul principal al oricarui proprietar de site/magazin online este acela de a obtine pozitii in Google, se uita de efectul pe care il are acest lucru, sau mai bine zis de efectul pe care ar trebui sa il aiba acest serviciu sau acest trafic transmis, strict trafic, mai departe de a genera vanzari. Stim ca exista mai multe tipuri de cautari pe care le fac utilizatorii: de la stadiul de Research, cand cauta sau sunt interesati de un produs pe care il vinzi, pana la stadiul de cumparare.

Urmeaza apoi sa faci research de cuvinte cheie

  • Research de cuvinte cheie

Aici ar trebui sa intervina research-ul de cuvinte cheie, care reprezinta o parte din procesul de SEO, sa se stabileasca grupurile de cuvinte cheie sau hub-urile de cautari pe care le fac utilizatorii. Practic, avem cuvinte cheie cu un volum foarte mare de cautari, sunt cuvintele generaliste, care aduc foarte mult trafic si totodata cuvintele pe care toti competitorii se bat, unde este foarte greu sa obtii rezultate, foarte greu sa ajungi si un proces care iti ia foarte mult timp. Totodata ai nevoie de un buget foarte mare, de aceea daca esti inca la inceput de drum, nu iti sugerez sa intri in aceasta batalie.

Nu neglija intentia de cumparare!

  • Intentia de cumparare

Research-ul de cuvinte cheie inseamna sa identifici acele cuvinte care corespund unei categorii de produs sau a unei categorii plus filtru de produs, pentru a merge cat mai adanc in intentia de cumparare a clientilor pentru produsele tale. Practic tu asta trebuie sa urmaresti. Serviciile SEO pe care tu le doresti, pentru care tu vrei sa platesti si vrei sa iti fie facute, trebuie sa aduca trafic si vanzari, nu pozitionari in Google. Tu si afacerea ta nu sunteti un algoritm este o afacere care genereaza bani, obiectivul tau fiind acela de a genera vanzari.

De aceea, atunci cand faci SEO, este recomandat, cel putin din punctul meu vedere sa te focusezi pe categoriile sau pe produsele care sunt cel mai ok din punct de vedere financiar pentru tine. Poti sa mergi inclusiv, la inceput, pe o pozitionare pentru unul doua trei produse pe care le ai pentru care tu ai o oferta comerciala mai buna decat competitorii tai. Mare atentie aici: oferta comerciala , nu cel mai mic pret, pentru ca acesta din urma iti va garanta cu siguranta esecul sau falimentul, depinde cum vrei sa il numesti.

  • Pozitionare pentru vanzari  

Ce facem cu SEO si la ce ne ajuta el azi?

Ei bine, il folosim la comunicarea cu clientii nostri si stabilirea unei legaturi cu lumea online prin toate mecanismele care ne sunt puse la dispozitie. Cum targetam locul in care ne dorim sa apara rezultatele? Sunt oameni care cauta informatii, pentru care e bine sa fie evidentiat site-ul nostru, categoria de produse sau un anumit produs, chiar si un articol din blog, mereu am recomandat crearea de articole in blog pentru ca acesta este o componenta esentiala pentru intreg business-ul tau, inclusiv parte importanta din procesul de SEO.

Ai nevoie sa faci SEO pentru a obtine diferite tipuri de rezultate.

  • Tipuri de rezultate

Ce urmeaza in continuare si probabil o sa te surprinda este faptul ca ai nevoie sa faci SEO pentru a obtine rezultate cu privire la produsele tale sau la brandul tau  pe site-uri terte parti, adica pe site-urile partenerilor tai sau a celor care te promoveaza, pe site-uri care au notorietate, pe anumite forumuri sau bloguri in domeniu care vorbesc despre si recomanda produsele tale. Intotdeauna recomandarea unei terte parti are o greutate sau o importanta mai mare decat atunci cand te lauzi tu. Probabil ai auzit de serviciile de la Silkweb, sau de platforma Gomag, ei bine cand altcineva iti spune despre ei, cuvantul lor poate insemna mult mai mult. Ei bine, la fel se intampla si in cazul business-ului tau.

Urmareste asadar un video care nu doar iti prezinta informatii despre cat de important e si cum trebuie sa faci SEO azi, ci pentru a-l distribui pe YouTube. De ce? Pentru ca stim ca sunt persoane care cauta pe YouTube, pentru ca stim ca sunt cuvinte, grupuri de cuvinte pentru care merita ca acest video sau un altul sa iasa la cautari. Oamenii nu vor sa citeasca ceva sau sa vada un landing page de produse, vor sa afle mai multe informatii despre un produs, motiv pentru care sa fii pe YouTube nu mai e un lucru ”nice to have”, e oarecum un lucru imperativ, mai degraba un ”must have” .

  • Usability

Se vorbeste tot mai mult de usability la un site. Ce inseamna asta? Am spus de nenumarate ori ca este absolut necesar sa avem site-ul optimizat pentru mobil, e un lucru clar. Din pacate, inca am vazut azi in 2017 spre 2018 multe site-uri care vand chiar daca nu au o versiune pentru mobil. Ei bine, vanzarile intr-adevar care sunt intr-o continua scadere, daca ne uitam in Analytics, rezultat strict influentat de versiunea pentru mobil.

Timpul de incarcare este la fel de important sau chiar mai important, apar tot mai multe studii in ultima perioada care arata ca un site sau un magazin online cu un timp de incarcare mare are un numar mai mic de comenzi. Poti sa le verifici, sunt anumite tool-uri, o sa le gasesti probabil si sub acest video, vezi ce se intampla, vezi cu platforma ta, cu furnizorii tai de hosting, cu dezvoltatorii tai cum poti imbunatati rezultatele.

Se vorbea foarte mult la inceput de intentia de cumparare sau intentia utilizatorilor tai care ajung pe site-ul tau. Ce si cum facem cu ea? Tot aici la usability vorbim de marketing-ul din site si cum pregatim site-ul pentru vizitatorii care ajung acolo dar nu fac o achizitie, sunt intr-un stadiu de inceput si vor sa ii duci spre conversie si vanzare. Ei bine, aici vorbim despre acele tool-uri, acele pop-uri pe care mereu le recomanda atat Cosmin cat si cei din industrie, pe care Silkweb le foloseste foarte mult, altii le folosesc mult mai putin.

Ce facem aici? Foarte simplu. Ghicim sau prevedem intentia cumparatorului si incercam sa il ducem intr-un stadiu mai avansat, totul se intampla la noi in platforma, la noi in site, nu in alta parte, ii dam un incentive, un motiv pentru care el ar face un urmator pas.

De exemplu, daca stim ca este interesat de un aparat foto, ii oferim un ghid :”7 pasi pentru  a alege un aparat foto” sau daca e vorba de un aparat foto DSLR ii putem da idei : ”7 sfaturi despre cum sa faci poze minunate in vacanta” o reducere, un motiv pentru a-i capta datele de e-mail pentru a continua vanzarea atat pe e-mail cat si prin alt canal. Poti testa video-urile, poti face remarketing prin YouTube, Facebook sau trafic generat prin blog, rezultate despre care vorbeam inainte, din terte parti.

Ai intrat deja aici in zona mixului de marketing de care ai nevoie pentru a vinde. Intr-adevar, Google, in majoritatea cazurilor trimite cel mai mult trafic, insa poti avea si surprize sa nu iti aduca cele mai multe conversii, mai ales daca nu aplici un mix de marketing .

Cum te ajuta un mix de marketing?

  • Mixul de marketing

Ce face mixul de marketing? Urmareste clientul pe toate canalele pe care le viziteaza. Indiferent ca se aboneaza pe site, te urmareste pe Facebook se aboneaza la e-mail, tu trebuie sa fii pas cu pas in urma lui si foarte aproape de el, din primul stadiu pana in ultimul, si mai ales dupa ce a facut o achizitie de la tine.

Daca informatiile au fost de ajutor, ca si concluzie afla ca: SEO iti trimite trafic si nu neaparat vanzari. E in mana ta, in puterea ta si mai ales in platforma ta forta de a-l convinge sa cumpere si e important sa fii optimizat pe toate canalele, pentru a raspunde in cautari pentru clientul tau. Inclusiv postarile tale de pe Facebook trebuie sa fie optimizate si sa contina cuvinte sau grupuri de cuvinte cheie, pentru ca si acestea sunt indexate in Google sau in Facebook. Practic trebuie sa tii cont de tot.

Obtine cursul de SEO propus de Cosmin Daraban (CEO Silkweb si Gomag) si vezi cum poti sa faci SEO la un alt nivel pentru a obtine mai multe vanzari in business-ul tau!

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2