Sfaturi de protejare a instalatiilor interioare impotriva inghetului

Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general

robinet-inghetS.C. VITAL S.A. recomanda utilizatorilor sa ia masurile necesare pentru preintampinarea problemelor legate de riscul de inghet al instalatiilor si amenajarilor aferente alimentarii cu apa. Pentru a diminua la minimum neplacerile cauzate de aceste probleme, venim in intampinarea clientilor nostri cu cateva recomandari tehnice.

Utilizatorii se pot proteja impotriva pagubelor pe care inghetul le poate provoca, evitand astfel cheltuielile cu reparatiile sau inlocuirea apometrelor, tevilor sau a bransamentelor de alimentare cu apa. Pe perioada de timp cu temperaturi scazute, proprietarii de locuinte ar trebui sa acorde importanta protejarii apometrelor si tevilor de inghet.

Protejati caminul de apometru!

Inghetul apei din retelele de distributie apare prima oara in caminul de apometru, dupa care se propaga catre bransament si reteaua interioara. Protectia instalatiilor din caminul de apometru este la fel de importanta, intrucat aici sunt marea majoritate a armaturilor, apometre, robinete, coturi, adica locuri unde pot aparea diminuari ale sectiunii utile si unde se formeaza gheata in situatia in care nu exista circulatie a apei pe retea.

Protejati apometrul!

– Conform Regulamentului serviciului de alimentare cu apa si de canalizare, clientii au obligatia „sa se preocupe de asigurarea integritatii sistemelor de masurare”. In cazul in care apometrul ingheata, costurile de remediere (contravaloarea aparatului de masura, manopera aferenta inlocuirii, cheltuielile corespunzatoare deplasarii si stationarii mijlocului de transport utilizat) revin in exclusivitate clientilor;

– Verificati temperatura in jurul contorului cu ajutorul unui termometru plasat in apropierea sa pentru a obtine o citire corecta a contorului. Apa neaflata in miscare va ingheta la 0 grade Celsius.

– Daca contorul este amplasat in exterior asigurati-va in plus ca acesta este protejat cu materiale izolatoare, care sa reduca/impiedice inghetarea contorului.
Protejarea tevilor si a bransamentelor de alimentare cu apa:

– Izolati tevile. Daca aveti o chiuveta montata pe un perete exterior, izolati tevile;

– Ventilati spatiile de sub chiuveta, pentru a permite aerului cald sa patrunda la tevi;

– Indepartati tuburile flexibile de la racordurile exterioare;

– Opriti alimentarea cu apa spre robinetii din exterior si cand este posibil, goliti tevile complet.

Consumati constant apa!

– Multe din problemele cauzate de inghet s-au inregistrat la capetele de retea, acolo unde consumul este mai scazut si neuniform.

– Nu realizati constructii in apropierea retelelor de apa! Constructia de camine si alte corpuri betonate in imediata apropiere a retelelor de distributie a apei faciliteaza inghetul.

In cazul in care, in urma masurilor luate, sau in lipsa acestora vor aparea situatii de inghet a conductelor este necesar sa cunoasteti urmatoarele:

– nu actionati asupra apometrelor instalate la limita de proprietate, in cazul in care sunt inghetate apometrele, nu incercati sã le dezghetati singuri, anuntati SC VITAL SA;

– daca problema a aparut la instalatia proprie (reteaua interioara) rugati vecinii sa va dea un vas cu apa calda pe care o turnati incet peste conducta, in zona inghetata;

– nu folositi focul deschis pentru dezghetarea conductelor;

– pentru problemele majore aparute si dacã nu reusiti sa dezghetati conductele interioare apelati la serviciile societatii noastre.

In cazul in care recomandarile tehnice au fost ignorate, iar contorul ingheata si se defecteaza, societatea VITAL va repara sau inlocui contorul, facturand acest serviciu. Conform art. 134(3) din Regulamentul de organizare si functionare a serviciului public de alimentare cu apa potabila si de canalizare, consolidat si armonizat pentru judetul Maramures, ”Orice reparatii si orice inlocuire de contor/aparat de masura al carui sigiliu a fost rupt si care a fost deschis sau demontat ori a carei deteriorare se datoreaza unei cauze straine sau unei functionari anormale in conditii de inghet, incendiu, socuri exterioare, furt, etc., sunt efectuate de Operatorul serviciului, pe cheltuiala exclusiva a utilizatorului daca se constata vina acestuia.”

S.C. VITAL S.A. reaminteste utilizatorilor de necesitatea verificarii conductelor de apa si a eventualilor robineti montati pe instalatie, pentru a va asigura ca nu exista fisuri sau pierderi de apa care ar putea favoriza inghetarea conductelor.

Nu uitati pentru informatii suplimentare sau alte sesizari, Dispeceratul S.C. VITAL S.A. va sta la dispozitie la numerele de telefon: 0262 – 212 550; 0262 – 215 150,1,2

vitalmm.ro

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *