Sorina Pintea: Raportul de control privind platforma informatica a CNAS va fi depus la DNA

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

Ministrul Sanatatii, Sorina Pintea, a anuntat luni ca raportul de control privind platforma informatica a Casei Nationale de Asigurari de Sanatate va fi depus la DNA in urmatoarele zile, dupa finalizare, relateaza Agerpres.

Precizarile au fost facute in cadrul unei conferinte de presa organizate, la sediul ministerului, in urma unei intalniri cu reprezentantii Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, dar si ai firmei care ofera mentenanta sistemului informatic al cardului de sanatate. Ministrul Sanatatii solicitase saptamana trecuta presedintelui CNAS un raport cu privire la sistemul informatic al cardului de sanatate, care nu functioneaza de mai multe zile.

“La inceputul lunii iunie, avand in vedere numeroasele reclamatii care ajungeau la Ministerul Sanatatii legate de functionarea platformei informatice, am solicitat aprobarea pentru declansarea unui control, un control care, de altfel, a mai fost efectuat – poate nu asa in mare profunzime – si anul trecut si prin care noi atrageam atentia, ca minister al Sanatatii, asupra pericolelor la care este supusa aceasta platforma informatica. (…) Controlul inceput in luna iunie va fi finalizat in urmatoarele sapte zile si din lecturarea prealabila pot sa va spun cu certitudine ca acest raport de control va fi depus la DNA. Sunt aici, cu seful Corpului de control. Noi am studiat inca de saptamana trecuta ceea ce avem in raportul prealabil. Din punctul nostru de vedere exista fapte de natura penala. Noi, de altfel, am mai depus si anul trecut, dar nu la DNA, un document. Sunt convinsa ca institutiile statului isi vor face datoria”, a precizat ministrul.

Ea a mentionat ca raportul de control vizeaza situatia de la CNAS incepand din anul 2011.

“Nu as da vina neaparat pe actualul presedinte al Casei. Eu am spus ca de cativa ani se intampla lucruri acolo si atunci cand va fi gata raportul de control ii voi face si un raport si, daca va fi cazul, propuneri premierului Romaniei, pentru ca vreau sa fie perfect informat. (…) Au fost lasate fara mentenanta componente ale sistemului informatic al Casei si care sunt vitale pentru functionarea in integralitate a sistemului. Nu avem mentenanta la baza de date. Deci, in acest moment, noi nu putem verifica, de exemplu, calitatea de asigurat. In momentul in care tu faci o raportare a unui serviciu, daca nu ai aceasta componenta functionala, serviciul nu poate fi validat si prin urmare nu poate fi decontat. E adevarat, functioneaza offline”, a spus ea.

Sorina Pintea a apreciat ca in ultimii ani Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, “uzand de procedee birocratice exagerate”, ”a blocat functionarea normala” a sistemului informatic al cardului de sanatate.

“De ani de zile, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate – si spun Casa, desi stiu foarte clar care sunt directiile care au avut grija sa nu mearga procedurile in directia legala si normala -, uzand de procedee birocratice exagerate, a blocat ceea ce inseamna functionarea normala a sistemului. Si imi asum ceea ce spun, pentru ca in momentul in care niste proceduri care puteau fi finalizate – chiar cu toate contestatiile din lume – au fost uitate oferte care au expirat stand in Casa…sunt lucruri care au ingreunat si au afectat foarte mult functionarea acestui sistem. As dori in numele celor de la Casa – desi nu este in subordinea Ministerului Sanatatii – sa imi cer scuze utilizatorilor si pacientilor care au avut de suferit in urma nefunctionarii sistemului la capacitatea pentru care a fost creat”, a aratat ministrul.

Sorina Pintea a mai precizat ca in cursul zilei de luni se va face o procedura de achizitie in regim de urgenta, avand in vedere ca in luna ianuarie a expirat contractul pentru baza de date a sistemului informatic.

“De 17 zile sistemul nu a functionat. Astazi s-a dat drumul la sistem. Din pacate, la ora 10,00, a inceput sa inregistreze din nou sincope. In urma acestei discutii pe care am avut-o cu reprezentantii Casei si reprezentantii firmei Siveco, concluziile sunt mai multe. Oricum, se impun masuri urgente pentru a putea rezolva urgent in perioada urmatoare modul de functionare a platformei. Astfel incat in cursul zilei de azi se va face o procedura de achizitie in regim de urgenta, avand in vedere faptul ca pentru baza de date contractul a expirat. Procedura inceputa nu a fost finalizata, pentru ca este contestata. Si atunci, pentru a asigura perioada tampon, fara contractare, e nevoie de o procedura de urgenta. Mentionez ca aceasta procedura ar fi trebuit sa fie facuta, in momentul in care s-a constatat ca procedura de achizitie pentru contractul de mentenanta nu este finalizata. Nu poti lasa sistemele bazei informatice celei mai complexe din Romania fara mentenanta”, a spus ea.

Sorina Pintea a subliniat ca este importanta si achizitionarea unei infrastructuri hardware suplimentare, avand in vedere ca in acest moment capacitatea de stocare este ocupata in proportie de 98%, iar acest lucru risca sa pericliteze functionarea sistemului si pe viitor.

Reclame home 1
Data curenta: ’15/10/2019’

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *