Spania a pierdut în şase luni 40 de milioane de turişti şi 50 de miliarde de euro

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Ca urmare a restricţiilor şi a carantinei impuse în numeroase ţări în scopul combaterii pandemiei de coronavirus, Spania va încheia perioada ianuarie-august cu circa 40 de milioane de turişti străini în minus faţă de anul precedent, care ar fi cheltuit în ţară aproximativ 50 de miliarde de euro, a transmis duminică EFE, informează AGERPRES.

Teama turiştilor de a nu se infecta este un alt motiv care explică scăderea drastică a deplasărilor internaţionale, care au fost înlocuite cu vacanţe pe plan naţional, deşi în cazul Spaniei acestea nu compensează nici pe departe reducerea masivă a veniturilor derivată din absenţa străinilor.

După ce se vor cunoaşte şi cifrele oficiale integrale pentru luna august, Institutul Naţional de Statistică (INE) va publica la începutul lui octombrie o proiecţie a datelor pentru a anticipa nivelul real al scăderilor.

În perioada ianuarie-august 2019 au sosit în Spania 58,2 de milioane de turişti, dintre care numai în august 10,1 milioane. În intervalul ianuarie-iulie al acestui an, în Spania abia dacă au venit 13,2 de milioane de turişti. Dacă tendinţa din luna iulie va continua, când au fost 2,5 milioane de turişti, numărul total al sosirilor se va situa la 15-16 milioane, cu peste 40 de milioane mai puţini turişti decât în 2019.

Referitor la cheltuielile făcute de turiştii străini în Spania, şi aici situaţia este decepţionantă: în ianuarie-august 2019 turiştii străini au cheltuit 64,124 miliarde de euro (11,765 de miliarde de euro doar în luna august). În acest an, în perioada ianuarie-iulie turiştii au cheltuit numai 14,291 de miliarde de euro. Ca o comparaţie, în iulie 2020, turiştii au cheltuit 2,45 miliarde de euro, faţă de aproape 12 miliarde de euro în anul precedent.

Dacă acest ritm va continua, veniturile pentru primele opt luni ale anului 2020 nu vor ajunge la 17 miliarde de euro, faţă de cele 64,124 de miliarde de euro colectate în 2019.

Speranţa stă în faptul că turismul naţional – în legătură cu care nu vor fi furnizate cifre oficiale până la sfârşitul anului – va permite să compenseze, deşi într-o foarte mică măsură, scăderile puternice în ceea ce priveşte turismul internaţional.

Pentru a mai acoperi din pagube, companiile aeriene şi hotelurile s-au întrecut în promoţii, cu zboruri începând de la 5 euro şi oferte de cazare după încheierea sezonului de vară, precum şi cu asigurări medicale gratis şi anulări fără penalizări.

Print Friendly, PDF & Email

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2