Vanzarile de autoturisme noi in Spania au urcat luna trecuta cu 7,2%, la 135,522 unitati, pe fondul majorarii cererii din partea consumatorilor si a companiilor, arata datele publicate de Asociatia Producatorilor Auto din Spania (Anfac), transmite Automotive News Europe, informeaza AGERPRES.
Este cel mai bun rezultat inregistrat in luna mai din 2008.
In mai, Dacia a vandut 5.081 vehicule pe piata spaniola, in crestere cu 12,3% fata de perioada similara din 2017, cand a inmatriculat 4.526 unitati.
Brandul Seat al grupului Volkswagen si-a pastrat pozitia de lider, cu o crestere de 37% in mai, datorita succesului noilor sale SUV-uri.
Cel mai semnificativ avans al livrarilor l-a inregistrat Jeep (78%), urmata la mare distanta de Peugeot (18%), Kia (16%), Hyundai (14 %) si Renault (13%). Scaderi ale vanzarilor au fost raportate de Nissan (18%), Audi (13%), Mercedes (11%) si Opel (3,5%).
Vanzarile catre clientii privati au urcat cu 12% in mai. Cererea din partea companiilor a crescut cu 14%, in timp ce achizitiile firmelor care inchiriaza masini au scazut cu 4,8% luna trecuta.
Inmatricularile de vehicule echipate cu motor diesel au scazut cu 23% luna trecuta, cota lor de piata s-a redus la 35,3%, fata de 48,9% in mai 2017. Cota de piata a masinilor pe benzina s-a situat la 59%, in timp ce vehiculele electrice au reprezentat 5,7% din piata.
Climatul economic din Spania ramane favorabil in pofida anumitor incertitudini, iar increderea consumatorilor este la un nivel ridicat, a afirmat un purtator de cuvant al ANFAC, Noemi Navas.
In primele cinci luni din acest an, vanzarile de masini noi in Spania au crescut cu 11%, la 592.269 unitati.
In perioada ianuarie-mai 2018, Dacia a vandut 21.067 vehicule pe piata spaniola, in crestere cu 18,2% fata de perioada similara din 2017, cand a inmatriculat 17.018 unitati.
Spania este a cincea mare piata auto din Uniunea Europeana, in urma Germaniei, Marii Britanii, Frantei si Italiei.