STRATEGIA CULTURALĂ BAIA MARE 2030 – Noi proiecte futuriste propuse de administrația locală

Reclame home 1
Reclame home 1

Dacă aruncăm un ochi peste investițiile (infrastructură) propuse de Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană și de Strategia de Dezvoltare Culturală a municipiului Baia Mare 2015-2030 observăm că timpul trece și nu se întâmplă nimic concret. E drept că mai avem 9 ani la dispoziție să facem ce scrie acolo, însă timpul trece și costă bani.

Printre proiectele pe care ar trebui să avem finalizate până în 2030 se numără Muzeul Digital Casa Pokol, Cinema Minerul Sală multifuncțională de spectacole, Muzeul de Artă Iancu de Hunedoara, Centrul pentru Industrii Creative Cuprom, Piața Libertății +Parcaj Subteran sau reabilitarea drumului Ferneziu -Firiza.

„Triplarea bugetului cultural până în 2023 este imperioasă, pentru a atinge un procent stabil de 4.5% din totalul cheltuielilor orașului, în concordanță cu angajamentul municipalității de atinge obiectivele stabilite de strategie. Procentajul mare demonstrat de preferința a cca. 75% dintre respondenți pentru consumul de concerte de muzică indică o predispoziție spre participare
la evenimente care, în mod tradițional, sunt oferite în mod gratuit de municipalitate și care includ un grad redus de efort de descifrare în ceea ce privește codul cultural. Acest fenomen este confirmat de procentul scăzut de preferințe cu privire la expozițiile de artă plastică, în contradicție cu tradiția locală (vezi Școala Băimăreana de Pictură). Rezultate anchetei demonstrează apetența publicului neofit pentru spectaculos, deschiderea către zone familiare, unde există acces, cum este, de exemplu, cazul
preferințelor semnificative și pentru teatru, probabil contextualizate de existența unei instituții dedicate care realizează produse culturale specifice, ușor de accesat (atât la nivel de cost, cât și la nivel de cod cultural). În același timp, publicul se arată dornic de produse culturale noi, cum este cazul spectacolelor de dans (28,27% dintre respondenți au afirmat o astfel de preferință), acoperite lacunar de oferta orașului. La nivelul datelor colectate pe cartiere, se remarcă o tipologie mai complexă a gustului în
zone ale orașului cu acces mai facil la cultură”, se arată în respectiva Strategie amintită mai sus.

Dragoș HOJDA

Print Friendly, PDF & Email
Reordonat – Reclame home 2

Related posts

1 Comment

  1. io

    vise marca CHERECHES!!!!! dle primar ia un diazepam ca sa poti dormi fara vise!! mai bine ai avea vise erotice!!!

    Reply

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole