Studiu: 1 din 5 pasageri europeni se considera tratat necorespunzator de catre companiile aeriene

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Unul din cinci pasageri europeni afectati de zboruri anulate sau intarziate se considera tratat necorespunzator de catre companiile aeriene, fiind fie abandonat pe aeroport, fie nu primeste informatii si hrana, arata rezultatele unui studiu de specialitate, dat miercuri publicitatii, informeaza AGERPRES.

Pe de alta parte, 14% dintre pasagerii chestionati de AirHelp sustin ca exista prea putin spatiu pentru picioare intre scaunul pe care il ocupa si cel din fata, in timp ce un calator din 10 a intalnit insotitori de bord nepoliticosi.

De asemenea, 7% dintre respondenti au mentionat ca sunt obligati sa isi inregistreze bagajul de mana la biroul de check-in, 4% sunt nevoiti sa isi schimbe locul in avion si 5% s-au vazut nevoiti sa achite suplimentar pentru costurile ascunse.

La nivel general, 37% dintre pasagerii europeni sunt nemultumiti de companiile aeriene, considerand ca sunt prost tratati de catre acestea.

Potrivit Regulamentului European 261, pasagerilor afectati de zboruri intarziate mai mult de doua ore si efectuate pe o distanta de peste 1.500 km companiile aeriene trebuie sa le ofere vouchere pentru mancare si bautura si posibilitatea de a efectua doua apeluri telefonice sau de a transmite doua email-uri. Daca este necesar, companiile aeriene trebuie sa ofere cazare si transferuri. Daca zborul intarzie mai mult de trei ore ori este anulat din motive care tin de transportatorii aerieni, inclusiv greve spontane, pasagerii au dreptul la despagubiri de pana la 600 de euro de persoana.

Pasagerii pot aplica pentru despagubire in termen de trei ani de la momentul intarzierii, anularii, ori refuzului la imbarcare. Despagubirea poate fi solicitata accesand site-ul AirHelp. Compania a lansat la inceputul acestui an un instrument care scaneaza mail-urile cu rezervarile de zboruri ale utilizatorilor Gmail, Microsoft Outlook si Hotmail si care ii anunta pe pasageri daca zborul lor este eligibil pentru despagubire. Instrumentul se regaseste si in aplicatia AirHelp, in care pasagerii trebuie doar sa scaneze cartea de imbarcare. Ulterior, acestia au optiunea de a permite AirHelp sa solicite compensarea de la compania aeriana. Aplicatia AirHelp este disponibila gratuit in Google Play si Apple App Store.

Studiul AirHelp a fost realizat in perioada 31 ianuarie – 6 februarie 2018 pe un esantion de 7.103 persoane cu varsta de peste 18 ani, din care 6.648 de pasageri. Tarile in care a fost efectuata cercetarea sunt: Germania, Marea Britanie, Spania, Suedia, Danemarca, Italia si Norvegia. Datele au fost furnizate de YouGov Deutschland GmbH.

AirHelp este liderul mondial in obtinerea compensatiilor pentru pasageri, ca urmare a intarzierii, anularii sau supraincarcarii zborului. Din 2013, cand compania a fost fondata, peste cinci milioane de pasageri au fost ajutati sa primeasca despagubiri in valoare de 300 de milioane de euro. AirHelp are reprezentante in Europa, Asia si America de Nord, care deservesc 30 de tari, oferind asistenta in 16 limbi. Compania are peste 500 de angajati la nivel mondial.

Print Friendly, PDF & Email

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2