Studiu: 69% dintre romani aleg produse alimentare cat mai naturale; 68% opteaza pentru produse romanesti

PNL

Romanii sunt din ce in ce mai constienti de importanta unui stil de viata sanatos, iar acest lucru se reflecta si in preocuparea pentru alimentatie, in conditiile in care 69% dintre romani declara ca aleg produse alimentare cat mai naturale, iar 68% opteaza pentru produse alimentare de provenienta romaneasca, arata un studiu realizat de o companie specializata in cercetare de piata si consultanta, informeaza AGERPRES.

“Interesul romanilor fata de alimentatia sanatoasa nu este neaparat o noutate, dar a devenit o tendinta mai vizibila sub influenta unor factori precum: campaniile educationale lansate de autoritati in mass media (legate de consumul de sare, apa, grasimi, alcool), initiativele unor retaileri populari de incurajare a consumului de produse locale, proaspete sau naturale, promovarea intensiva a gamelor bio sau cu ingrediente sanatoase”, a declarat Mirela Balcan, Senior Partner Mind the Gap.

Atentia acordata alimentatiei reiese si din faptul ca sursele de informare dedicate – emisiunile TV, blogurile si site-urile pe teme de sanatate, nutritie, miscare etc. sunt accesate de 35% dintre romani. Tot ca o confirmare a acestei directii, 34% dintre romani iau suplimente alimentare sau fac diverse tratamente naturiste pentru a preveni instalarea unor afectiuni.

Studiul Mind the Gap arata preocuparea fata de un stil de viata sanatos nu se reflecta doar in optiunile alimentare, ci si in constientizarea importantei miscarii si a sportului. Astfel, 32% dintre romani declara ca fac sport minimum o data pe saptamana, iar dintre acestia cei mai activi sunt tinerii cu varste cuprinse intre 16 si 29 de ani, care fac miscare in proportie de 56%. La polul opus, cea mai sedentara grupa de varsta este cea de 50 – 59 de ani, cu doar 16%. De asemenea, 24% dintre romani folosesc gadgeturi care ii ajuta sa monitorizeze calitatea somnului, consumul de calorii sau activitatea fizica.

“Pe langa dorinta de a arata bine, a fi cool, interesul ridicat fata de activitatea fizica poate veni si ca o compensare a unui stil de viata stresant si sedentar, cu multe ore petrecute la serviciu si in trafic. Ideea de a face sport, nu neaparat constant si foarte organizat, induce oamenilor sentimentul ca au facut ceva pentru sanatatea lor. Faptul ca romanii incep sa faca mai mult sport este vizibil si in competitiile populare, devenite adevarate evenimente urbane. De asemenea, abonamentul la sala a devenit un mecanism uzual de motivare a angajatilor din companii, iar achizitia de device-uri smart dedicate sportului este un comportament frecvent in randul tinerilor din marile orase”, a completat Mirela Balcan, Senior Partner Mind the Gap.

Studiul a fost realizat in martie 2019, la nivel national (urban si rural), pe un esantion de 1000 de persoane cu varsta cuprinsa intre 16 si 70 ani, prin metoda CATI, intr-un parteneriat Mind the Gap si Mia Research.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2