Studiu: Folosirea emoticoanelor in corespondenta de serviciu poate lasa impresia de incompetenta

Reclame home 1
Reclame home 1

Spre deosebire de efectul pozitiv al zambetului in intalnirile fata in fata, folosirea emoticoanelor – simboluri grafice pentru diferite emotii – in corespondenta de serviciu nu imbunatateste tonul mesajului, ci poate lasa impresia de incompetenta, este concluzia unui studiu recent, preluat duminica de Xinhua, informeaza AGERPRES.

In contexul actual in care emoticoanele au inceput sa fie folosite ca substitute pentru cuvinte in mesaje, aplicatii de chat sau email, o echipa de cercetatori din Israel si Olanda a realizat un studiu care poate fi considerat „prima analiza sistematica asupra efectului emoticoanelor in formarea primei impresii la locul de munca”.

„Eram foarte optimist in ceea ce priveste impactul pozitiv al emoticoanelor, dar primele rezultate sunt surprinzatoare”, a declarat pentru CNN Ella Glikson, unul dintre autorii studiului, de la Universitatea Ben-Gurion din Negev, Israel.

Studiul, publicat in Social Psychological and Personality Science, a fost realizat cu ajutorul a trei experimente in care au fost implicati 549 de participanti, din 29 de tari.

Concluzia a fost ca „un zambaret nu este echivalentul unui zambet”, iar efectul pozitiv al emoticoanelor asupra tonului mesajului este deseori umbrit de perceptia competentei scazute a celui care a trimis mesajul.

O alta concluzie a studiului a fost ca impresia unei competente scazute duce la scaderea dorintei destinatarului de a impartasi informatii cu expeditorul, ceea ce poate avea ca rezultat o relatie de lucru dificila.

Din punctul de vedere al variabilei genului, destinatarii erau mai degraba inclinati sa presupuna ca email-ul cu „fete zambitoare” fusese trimis de o femeie.

Glikson spune ca studiul ar putea constitui un ghid util pentru tanara generatie care foloseste dispozitivele mobile si limbajul internetului.

„Pe masura ce folosirea emoji se transforma intr-un limbaj, trebuie sa invatam regulile de folosire si limitele acestuia”, a adaugat Glikson.

 

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2