Studiu: Orice fel de activitati fizice, ”oricat de modeste”, sunt asociate cu scaderea riscului de mortalitate

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Cateva ore de activitate fizica pe saptamana, chiar si de intensitate usoara, cum ar fi plimbarea pe jos sau gradinaritul, reduc riscul de decese la barbatii varstnici, chiar si atunci cand perioadele de efort moderat dureaza doar cateva minute, sugereaza un studiu publicat marti, citat de AFP, informeaza AGERPRES.

Volumul total al activitatii fizice, chiar si de intensitate usoara, este asociat cu un risc mai scazut de deces din orice cauza, au subliniat autorii studiului publicat in British Journal of Sports Medicine.

Potrivit cercetarii, fiecare jumatate de ora suplimentara de activitate pe zi, precum mici activitati de gradinarit sau iesirea la plimbare cu cainele, au fost asociate cu o diminuare cu 17% a riscului de deces. Dupa cum era de asteptat, o jumatate de ora in plus de activitate moderata pana la intensa reduce in continuare riscul de deces cu 33%.

“Liniile directoare din Marea Britanie si SUA privind activitatea fizica nu mentioneaza (pana acum) niciun beneficiu al unei activitati de intensitate scazuta”, a declarat pentru AFP Barbara Jefferis, epidemiolog in cadrul University College London.

“Insa, rezultatele studiului sugereaza ca toate activitatile fizice, oricat de modeste, sunt benefice”, a spus ea.

Conform recomandarile actuale din Marea Britanie, sunt necesare cel putin 150 de minute pe saptamana de activitate fizica de intensitate moderata pana la viguroasa, sustinute in cadrul unor perioade de cel putin zece minute, noteaza cercetatorii. Insa, potrivit studiului care a monitorizat aproape 1.200 de septuagenari si octogenari care nu fusesera diagnosticati cu boli cardiace, doar 16% dintre acestia au reusit sa se plieze pe aceste secvente de exercitii de cel putin zece minute.

Totusi, doua treimi dintre acestia au reusit sa atinga timpii de activitate recomandati, insa perioadele de miscare au fost mai mici de 10 minute.

Recrutarea participantilor s-a bazat pe datele in cadrul studiului ”British Regional Heart Study” care a inceput in 1978 si a inclus aproape 8.000 de persoane cu varste intre 40 si 59 de ani din 24 de orase britanice.

Din 2010 pana in 2012, cei 3.137 de supravietuitori au efectuat un examen medical si au raspuns la intrebari privind stilul de viata si calitatea somnului.

Studiul s-a concentrat in final pe 1.118 de barbati care au purtat timp de sapte zile un dispozitiv pentru monitorizarea volumului si a intensitatii exercitiilor fizice efectuate. Aceste persoane, care aveau o varsta medie de 78 de ani, au fost apoi monitorizate timp de cinci ani, perioada in care 194 au decedat.

S-a observat ca durata totala a timpului dedicat exercitiilor a fost mai importanta decat timpul alocat acestora. Astfel, persoanele care s-au angajat in perioade scurte de activitate fizica de intensitate moderata (mersul pe jos in ritm vioi, tunderea gazonului, inotul si altele) au avut aceleasi sanse de a-si prelungi viata ca si cele care au facut aceste activitati in mod regulat pentru perioade mai lungi de timp.

In ambele grupuri, riscul de deces a fost cu 40% mai mic decat cel al persoanelor sedentare.

Autorii studiului au amintit ca acest tip de cercetare nu permite stabilirea formale a unei relatii cauza-efect.

Nu se cunoaste cu certitudine daca aceste observatii sunt aplicabile femeilor mai in varsta chiar daca, in principiu, nu exista niciun motiv pentru a obtine rezultate diferite, au adaugat cercetatorii.

Print Friendly, PDF & Email

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2