Studiu: Principalele surse de informare pentru romani: televiziunea, retelele de socializare si site-urile de stiri

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

Sursele de informare ale romanilor sunt televiziunea, retelele de socializare si site-urile de stiri, iar pentru doua treimi (66%) dintre cei acestia domeniul de interes este sanatatea, arata rezultatele unui studiu de specialitate privind relevanta brandurilor pentru consumatorii romani, publicat luni, informeaza AGERPRES.

Potrivit cercetarii “Relevanta brandurilor. Ce conteaza cu adevarat pentru consumatori’, realizata de iSense Solution pentru Golin Romania, mesajele transmise in spatiul public de catre branduri trebuie sa fie in primul rand utile/practice (69%) pentru a atrage atentia. De asemenea, peste jumatate dintre cei intervievati (56%) au afirmat ca mesajele trebuie sa fie informative, iar 35% amuzante sau distractive.

Pe de alta parte, 19% dintre romani sunt interesati de informatiile inspirationale, 18% de cele surprinzatoare, 10% de informatiile populare sau la moda si 7% de cele socante.

In ceea ce priveste sursele de informare preferate de romani, topul este condus de TV si retelele sociale, urmate de site-urile de stiri si site-urile companiilor. Ierarhia mai cuprinde familia, prietenii sau colegii.

Conform sursei citate, in 2017, romanii au acordat atentie in special informatiilor din domeniile sanatate (66%), economie (64%), celor despre diverse produse achizitionate (59%), familie/prieteni 59%, DYI/video/retete culinare (57%).

Pentru 2018, punctele de interes vor fi din domeniile stiinta si tehnologie (51%), sanatate (50%) si din cel financiar (45%), in timp ce stirile despre vedete vor scadea in relevanta.

La nivel global, consumatorii au fost mai interesati de informatiile referitoare la politica (59%), divertisment (57%), de stirile despre vedete (55%) sau din domeniul economiei (49%).

In cadrul cercetarii realizata de Golin Romania si iSense Solutions au fost analizate trei categorii de consum care influenteaza zilnic vietile romanilor: energie, tehnologie si cafea&ciocolata.

Astfel, in categoria energie, romanii sunt de parere ca brandul ideal ar trebui sa fie de incredere, eficace si transparent, insa principalele branduri din aceasta industrie sunt percepute mai degraba ca fiind populare, eficace si esentiale.

Rezultatele sunt similare in categoria tehnologie, in care un brand ideal ar trebui sa fie de incredere, eficace, modern, inovator si transparent, insa principalele branduri din industrie puncteaza mai mult la capitolele popularitate, prestigiu, modern.

Situatia este mai echilibrata in categoria micilor placeri ale vietii. Romanii considera ca brandul ideal de cafea sau de ciocolata trebuie sa fie in primul rand popular, autentic si prietenos, iar principalele branduri se apropie de aceste asteptari, fiind percepute ca populare, autentice si de prestigiu.

Studiul iSense Solutions a inclus o etapa calitativa (interviuri etnografice), precum si o etapa cantitativa pe un esantion de 500 de respondenti, utilizatori de internet din mediul urban si rural, cu varste intre 18 si 65 de ani.

Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro, in luna august 2017, iar marja de eroare este de +/—4,38%, la un nivel de incredere de 95%.

Reclame home 1
Data curenta: ’23/08/2019’

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *