Studiu: Salariul si beneficiile, cele mai importante criterii pentru 70% dintre romani, atunci cand se angajeaza

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Chinezii de la Huawei si americanii de la IBM si Ford sunt cei mai doriti angajatori din Romania, iar criteriul cel mai important pentru romani in cazul unei decizii de angajare il reprezinta salariul si beneficiile extra-salariale, releva studiul Randstad Employer Branding 2019, dat publicitatii vineri, informeaza AGERPRES.

Conform sursei citate, in functie de industrii, cei mai dezirabili angajatori sunt: ING Bank (industria financiar – bancara), Coca-Cola (FMCG), Valeo (productie industriala), OMV (petrol si gaze), Orange (telecomunicatii), CGS (servicii), Kaufland (retail), Ford (automotive) si Huawei (IT).

La nivel general, in topul celor mai doriti angajatori din Romania, compania Huawei se situeaza pe primul loc, IBM – pe locul 2, iar Ford incheie podiumul.

Cele mai importante elemente atunci cand vine vorba despre decizia de angajare sunt salariul si beneficiile atragatoare (pentru 70% dintre romani), in timp ce atmosfera de lucru placuta se afla pe primul loc in cazul a 57% dintre acestia. Urmeaza siguranta locului de munca – cu 54% dintre sufragii, evolutia in cariera (50%), respectiv echilibrul viata profesionala – viata personala (44%).

Principalele motive pentru care angajatii romani parasesc un loc de munca sunt: pachetul de compensatii prea mic (57%), oportunitati de cariera limitate (45%), lipsa recunoasterii/a recompenselor (38%), aspecte legate de echilibrul viata profesionala – viata personala (24%) si lipsa de stabilitate financiara a companiei (23%).

In ceea ce priveste asteptarile angajatilor in functie de profilul generatiei de care apartin, 33% dintre cei din generatia Z (cu varsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani) isi doresc de la angajatorul lor training de calitate. De asemenea, 46% dintre reprezentantii generatiei X (35 – 54 de ani) erau nemultumiti cel mai mult de lipsa echilibrului „work-life”, peste jumatate din millennials (25 – 34 de ani) de lipsa oportunitatilor de cariera, iar 40% din boomers (55 – 64 de ani) de lipsa sanatatii financiare.

Potrivit studiului, in momentul cand cauta un loc de munca, romanii apeleaza la relatii sau recomandari personale, agentii de recrutare, Google, site-ul de cariera al companiei si targuri de joburi.

Jumatate dintre candidati (50%) spun ca nu ar lucra pentru o companie cu o reputatie proasta, chiar daca acest lucru le-ar aduce o crestere salariala, in timp ce 96% sunt de acord ca alinierea valorilor personale la cultura companiei este un factor-cheie pentru a fi multumiti la locul de munca, iar 80% dintre cei care conduc echipe sunt de acord ca un brand puternic de angajator are un impact semnificativ asupra sanselor lor de a angaja talente.

Totodata, aproape doua treimi (62%) dintre angajati cauta informatii despre companii in social media inainte de a aplica pentru un post in cadrul acestora.

In Romania, studiul Randstad Employer Branding 2019 a fost realizat in perioada 24 decembrie 2018 – 11 ianuarie 2019, prin intermediul metodologiei internationale dezvoltate la nivelul Grupului Randstad, care consta in derularea unor interviuri online. La cercetare au participat 4.205 de respondenti cu varste cuprinsa intre 18 si 64 ani si au fost evaluati 75 cei mai mari angajatori din Romania cunoscuti de cel putin 10% din populatie.

Liderul mondial in domeniul serviciilor de resurse umane, Grupul Randstad a fost fondat in anul 1960 si are sediul in Diemen, Olanda, fiind listat la NYSE Euronext Amsterdam, unde sunt tranzactionate si optiuni pentru actiuni ale companiei.

La sfarsitul anului 2017, compania avea 38.331 de angajati corporativi si 4.858 de sucursale si birouri Inhouse in 39 de tari din intreaga lume, generand venituri de 23,3 miliarde de euro.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2