septembrie 16, 2019

Studiu: Un roman din doi petrece zilnic, de luni pana vineri, 2-3 ore la televizor

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

Un roman din doi petrece zilnic, de luni pana vineri, 2-3 ore in fata televizorului, potrivit unui studiu realizat de Mercury Research Romania, ale carui date au fost prezentate, joi, intr-o conferinta de presa, informeaza AGERPRES.

“17% dintre respondenti au spus ca petrec mai mult de 7 ore in weekend, in timp ce alti 34% petrec la tv intre 4 si 6 ore in weekend, deci e un consum impresionant de televiziune in principal liniara in Romania. In timpul saptamanii, unul din trei romani petrece mai mult de patru ore la televizor, iar unul din doi doua-trei ore pe zi”, a declarat Mihai Ursoi, country manager al companiei care a comandat sondajul.

In ceea ce priveste preferintele romanilor in materie de continut, el a mentionat cresterea interesului pentru canalele documentare.

“Creste interesul declarat al romanilor pentru canalele documentare. In 2015, in studiul nostru, 40% apreciau canalele documentare, iar acum 59%. Interes mai mare se observa si in cazul canalelor de audienta generala, de la 42% in 2015 la 76% in 2017 sau muzica — de la 42% in 2015 la 60% in 2017”, a spus Ursoi.

Potrivit companiei care a comandat studiul, canalele de stiri au pierdut putin teren, de la 81% in 2016 la 77% anul acesta, fiind in continuare pe primul loc in preferintele romanilor.

Ursoi a mentionat ca, in ceea ce priveste criteriile pe baza carora romanii isi aleg furnizorul de servicii de televiziune, 32% considera ca au o singura optiune. Studiul releva ca pentru 34% dintre romani pretul este un criteriu important in luarea deciziei.

“In 36% dintre gospodariile romanilor cu acces la televiziune se gasesc doua televizoare, iar in 28% se gasesc trei televizoare. 19% au un singur televizor si 17% dintre gospodariile din Romania au patru televizoare sau mai multe. (…) 66% sunt televizoare plate, dintre aceste 66% un procent de 44% sunt televizoare Smart Tv, (…) 47% dintre gospodariile din Romania au televizoare cu tub catodic”, a explicat Mihai Ursoi.

Conform acestuia, 72% dintre respondenti au spus ca este foarte importanta transmisia tv de inalta definitie, cifra identica atunci cand vine vorba despre alegerea furnizorului tv.

“Ce tip de continut prefera romanii inalta definitie? Observam o crestere foarte mare a canalelor de audienta generala de la 30% acum doi ani la 60% in 2017. (…) O crestere spectaculoasa este si in grupul canalelor de desene animate, o crestere de la 13% la 30% si bineinteles filmele si serialele sunt in topul preferintelor de vizionare la calitate superioara cu 75%. (…) I-am intrebat pe romani cat sunt dispusi sa plateasca mai mult decat platesc la ora actuala pentru continut de inalta definitie in plus si ne-au spus ca 60% dintre ei ar fi dispusi sa plateasca 22 de lei extra pentru cinci canale de inalta definitie”, a afirmat Ursoi.

Studiul “Indicele consumului de televiziune in Romania 2017 — TVCI Romania 2017” a fost realizat in aprilie de Mercury Research Romania, pe un esantion reprezentativ la nivel national de 402 persoane. Marja maxima de eroare este de plus/minus 5%.

 

Reclame home 1
Reclame home 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *