SUA: O companie aeriana ar putea sa-si alimenteze avioanele cu bicarbonat fabricat din deseuri

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2


O noua uzina din Gary, un oras din statul american Indiana, intentioneaza sa transforme sute de mii de tone de deseuri in biocarburant, iar o parte din acesta ar putea fi utilizat pentru a alimenta avioanele companiei aeriene United Airlines, informeaza DPA, titrat de Agerpres.

Compania Fulcrum BioEnergy, cu sediul general in California, a anuntat joi ca intentioneaza sa construiasca in orasul Gary o fabrica de carburanti alternativi cu ajutorul unui buget de 600 de milioane de dolari. Lucrarile de constructie vor incepe abia dupa anul 2020. Insa dupa debutul lucrarilor, care ar putea sa dureze intre 18 luni si doi ani, reprezentantii firmei Fulcrum BioEnergy spun ca aceasta uzina ar putea sa produca 33 de milioane de galoane (125 de milioane de litri) de carburant folosind 700.000 de tone de deseuri in fiecare an.

Compania United Airlines, al carei sediu se afla la Chicago si care a investit 30 de milioane de dolari in Fulcrum BioEnergy in 2015, va avea posibilitatea de a achizitiona 15 milioane de galoane din acea productie anuala de biocarburant si “intentioneaza sa isi exercite pe deplin aceste drepturi”, a declarat Aaron Robinson, senior manager al diviziei de strategie pentru mediu si sustenabilitate din cadrul companiei aeriene.

Deocamdata nu sunt cunoscute numele aeroporturilor care vor primi in statiile lor de alimentare acel tip de biocarburant, intrucat aceasta decizie va depinde, partial, de avantajul financiar pe care Fulcrum BioEnergy il va obtine din transportarea noului tip de carburant, a precizat Aaron Robinson. Unele state americane ofera subventii companiilor care folosesc biocarburanti, iar Illinois – in care se afla orasele Gary si Chicago – nu este in prezent unul dintre aceste state.

Uzina din Gary, care ar putea sa angajeze 160 de muncitori cu norma intreaga, cu salarii medii de 29 de dolari pe ora, va fi cea de-a doua unitate de productie detinuta de Fulcrum BioEnergy. O uzina similara se afla in constructie in apropiere de Reno, Nevada, si va deveni operationala in 2020.

Acordul semnat de United Airlines cu Fulcrum BioEnergy ofera companiei aeriene dreptul de a achizitiona pana la 90 de milioane de galoane (340 de milioane de litri) de biocarburant in fiecare an din productia furnizata de sase uzine de acest tip, insa, deocamdata, nu toate acestea au fost construite. Costul este competitiv si similar celui la care este produs carburantul traditional pentru avioane, a precizat Aaron Robinson.

Cele 15 milioane de galoane pe care United Airlines va putea sa le cumpere de la uzina din Gary reprezinta insa o picatura intr-un ocean pentru aceasta companie aeriana, care a consumat peste 2,5 miliarde de galoane de carburant in primele noua luni ale acestui an.

Inlocuirea unei parti a carburantului traditional pentru avioane cu biocombustibil face parte din strategia companiei aeriene pentru a atinge un obiectiv anuntat in luna septembrie: reducerea cu 50% a emisiilor sale de gaze cu efect de sera pana in 2050.

Reprezentantii Fulcrum BioEnergy spun ca noul tip de carburant reduce aceste emisii cu 80% prin comparatie cu emisiile generate de carburantii traditionali. Aceasta reducere importanta provine din faptul ca biocarburantul este obtinut din deseuri, care ar ajunge altfel sa fie depozitate si ar produce metan, a precizat Aaron Robinson.

United Airlines foloseste deja putin peste 1 milion de galoane de carburant regenerabil pentru avioane, fabricat insa de un alt producator in laboratorul sau din Los Angeles.

United Airlines este una dintre companiile care au incheiat parteneriate cu Fulcrum BioEnergy, iar investitiile lor totale au depasit pragul de 200 de milioane de dolari.

Reclame home 1
Data curenta: ’21/10/2019’

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *