Tesla se extinde in China cand cea mai mare piata auto din lume incetineste

Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general

Tesla a cumparat terenul pentru noua sa fabrica din Shanghai, intr-un moment in care vanzarile auto pe piata chineza au inregistrat in septembrie cel mai semnificativ declin din ultimii aproape sapte ani, sporind temerile unei contractii in 2018, pentru prima data in ultimele decenii, pe fondul incetinirii economiei si al ingrijorarilor legate de impactul razboiului comercial dintre SUA si China, transmit Bloomberg, Xinhua si MarketWatch, informeaza AGERPRES.

In iulie, Tesla a semnat un acord cu autoritatile chineze pentru construirea unei fabrici la Shanghai, numita “Gigafactory” – prima unitate a producatorului situata in afara SUA. Aici ar urma sa fie produse 500.000 de vehicule pe an, dupa finalizarea constructiei, prevazuta in 2020. La prezentarea rezultatelor financiare, seful Tesla, Elon Musk, a declarat ca uzina va costa aproximativ doua miliarde de dolari, iar proiectul va fi finantat prin obligatiuni locale.

Tesla a achizitionat peste doua hectare din terenul pentru unitatea planificata “Gigafactory 3” din Shanghai, valoarea tranzactiei fiind de 973 de milioane de yuani (141 de milioane de dolari).

“Ei trebuie sa se miste rapid. In China, intotdeauna pestele rapid il mananca pe cel lent”, a afirmat Yale Zhang, director al Automotive Foresight Shanghai Co.

Achizitia vine intr-un moment in care vanzarile auto pe piata chineza au inregistrat in septembrie cel mai semnificativ declin din ultimii aproape sapte ani, sporind temerile unei contractii in 2018, pentru prima data in ultimele decenii, pe fondul incetinirii economiei si al ingrijorarilor legate de impactul razboiului comercial dintre SUA si China.

Livrarile pe cea mai mare piata din lume au scazut cu 11,6% in septembrie, la 2,39 milioane de vehicule, a treia luna de declin consecutiv, a anuntat Asociatia Producatorilor Auto din China (CAAM).

Construirea unei facilitati de productie in statul chinez a devenit cruciala pentru Tesla, dupa ce autoritatile de la Beijing au impus tarife vamale la importurile de masini din SUA, ca represalii la tarifele vamale de 34 miliarde dolari pentru bunuri chinezesti introduse de Washington.

China este cea mai mare piata din lume pentru vehiculele electrice si a doua cea mai mare piata pentru Tesla.

Succesul Model 3, care ar urma sa aiba o autonomie de pana la 220 de mile (350 de kilometri) la o singura incarcare si un pret de pornire de 35.000 de dolari, mai putin de jumatate fata de precedentele modele, este considerat un factor crucial pentru ca Tesla sa devina in sfarsit o companie profitabila. Insa, intarzierile de productie au incetinit numarul de automobile livrate clientilor, ceea ce inseamna ca vanzarile Model 3 nu au avut practic niciun efect asupra rezultatelor contabile ale Tesla.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *