Test drive Renault Megane GT Line

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

renaultAm testat noul Renault Megane GT Line Energy 1.6 dCi130,  un automobil situat imediat in proximitatea modelelor Renault Sport si cu acelasi ADN imprumutat de la divizia motorsport, totul la un pret abordabil.
Modelul testat costa 19.300 euro cu TVA inclus si vine echipat cu urmatoarele optionale:

– Pack Securitate 1: VISIO SYSTEM (sistem avertizare depasire linie continua, schimbare automata a luminii blocurilor optice faza scurta/lunga) + HSA (Hill Start Assist) + Frana de parcare asistata + Sistem de spalare faruri     – 500 €
– Tableta multimedia R-Link (navigatie inclusa) – 600 €
– Trapa pavilion electrica vitrata panoramica – 600 €
– Roata de rezerva dimensiuni normale     – 100 €
– Culoare metalizata  (Bleu Malte) – 400 €
– Tapiterie din piele, gri carbon, perforata, scaune fata incalzite, reglaj inaltime scaun pasager – 750 €

Pretul final al modelului, pe care l-am testat, este de 22.550 euro cu TVA inclus, acesta beneficiind de o promotie.
Important sa aflam ce luam de acesti bani.

Noul Renault Megane nu este o noua generatie, este de fapt un face lift discret al modelului din 2012. Aceasta revizuire se refera la motor, la designul exterior si la restructurarea unor echipari.

Automobilul testat de noi beneficiaza de setare sport, observata atat la nivel de design cat mai ales la comportamentul dinamic, al dualismului motor-cutie, reglarea sistemului de suspensie, al sasiului ranforsat si altele.
Aici trebuie sa precizam ca noul Renault Megane GT Line Energy 1.6 dCi 130 CP nu beneficiaza de setarile extreme ale lui RS sau RS Trophy, insa feedback-ul tandemului motor turbodiesel cutie de viteze este unul exemplar pentru modele cu pretentii sportive. Motorul turbodiesel dezvolta un cuplu motor de 320 Nm incepand cu turatia de 1750 rot/min, fapt ce  asigura un demaraj fluid insa pregnant, fiind mult mai agil ca dinamica fata de  motoarele clasice Renault pe benzina ale lui Megane.

De ce este important sa insistam pe aceste performante ale propulsorului Renault? Pentru ca desi acesta livreaza dinamica sportiva, consumul este redus, stiindu-se ca cele doua principii sunt antagonice. Noi am obtinut un consum mediu de 7,2 l/100 km, rulajul mixt fiind compus din autostrada, drum national, drum national imbunatatit si serpentine. De amintit ca sistemele Stop & Start si Energy Smart Management au o influenta pozitiva asupra consumului urban, facilitand ducand la micsorarea acestuia.

Dintre elementele care compun sportivitatea apreciez feedback-ul exceptional al directiei cu asistare electrica variabila, ce imprima masinii un caracter de kart, adica eficientizeaza la maxim comportamentul pe trasele alese de sofer. Mai departe sistemul de franare prompt este remarcabil, sigur, acesta beneficiind de cele mai importante sisteme de asistare, regasite pe toate automobilele Renault: ABS, EBV – distributia variabila a efortului la franare, AFU – asistenta la franarea de urgenta, dar  si ESP, insa cu un setting by RS, ce inseamna ca sistemul trebuie sa performeze la regimuri dinamice, sportive, cu un efort la oboseala mai pregnant (fading). Nu in ultimul rand, trebuie remarcat sistemul de suspensii, dur, dar agreabil, alaturi de ranforsarea sasiului, elemente care genereaza o rigiditate torsionala pe care scaunele n-o pot disimula mult timp.Cu alte cuvinte automobilul este exact “what you pay”, exact ce platesti, cu usoare compromisuri pentru soferii indecisi, care vor un Megane peste cele clasice, insa nu sunt pregatiti mental /financiar pentru un RS sau RS Trophy.

Renault Megane GT Line Energy 1.6 dCi 130 CP nu pune probleme in traficul urban, tandemul motor – cutie lucreaza in beneficiul soferului, livrand calm, liniste, daca acesta doreste sau demaraj, actiune daca se prefera acest gen de rulaj. Intreg cockpit-ul este dedicat soferului, acesta putandu-si configura scaunul Sport, dupa anatomie sau stil de conducere, sustinerea laterala si lombara fiind corecte si in concordanta cu specificul sport al automobilului. Ceasurile sunt mari, usor lizibile, analogice, asa cum ii sta bine unui purist, insa din pacate, designerii nu au pozitionat turometrul central pentru cunoscatorii in domeniu.

Cutia manuala cu 6 trepte, scurta pentru un diesel, este etajata economic in vitezele 4, 5, 6, insa ce trebuie amintit este faptul ca motorul are rezerve de putere nebanuite chiar in aceste viteze asa zise de consum si nu de tractiune, fiind un element din ADN-ul lui Renault Sport. Cursa levierului este scurta si precisa.

In concluzie, Renault Megane GT Line Energy 1.6 dCi 130 CP este un automobil pentru un sofer deopotriva sportiv, cunoscator al tehnicii si responsabil, cu un pret bun, care beneficiaza de stiinta departamentului, mult titrat, Renault Sport.   

auto.ro

Print Friendly, PDF & Email

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2