Top 10 alimente aparent inofensive care contin multe calorii

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Unele alimente, inclusiv fructe, care par ‘inofensive’, sunt in realitate bogate in calorii, iar consumul lor trebuie tinut sub control. Ziarul ABC prezinta o lista cu 10 alimente ce trebuie consumate cu precautie.

1. Bananele — O banana are aproape 150 de calorii la fiecare 100 de grame. Desi se crede ca este un fruct tropical cu numar mic de calorii, nu este asa. Aportul caloric este superior fata de cel al unui mar sau unei portocale care cantaresc in medie 250 g. Acest fruct dulce si delicios este satios si important in alimentatie datorita continutului inalt de fibre si de carbohidrati, este, de asemenea, bogat in vitaminele C si B6 si in minerale esentiale (potasiu si acid folic) si este un aliment indispensabil in orice dieta, precum si in tratarea diabetului. Este de asemenea un complement perfect pentru persoanele care fac exercitii fizice, precum sportivii.

2. Avocado — Desi pare o leguma, avocado este de fapt un fruct cu un continut inalt de uleiuri, grasimi si calorii. Totusi nu trebuie eliminat din regimul nostru pentru ca are proprietati antioxidante, este bogat in grasime vegetala si in vitaminele E, A, B1, B2, B3, acizi grasi, proteine si minerale. Avocado este unul dintre fructele cu cel mai mic continut de zahar, de aceea se foloseste ca ingredient in salate si poate fi consumat chiar si de diabetici. Are insa si un mare continut de grasimi, pasta care se pregateste din pulpa purtand denumirea ‘untul verde’.

3. Maioneza — Este un amestec de materii grase (ulei si ou) cu proteine de origine animala (galbenus) care poate fi daunator persoanelor care au probleme cu colesterolul. O lingurita de maioneza are 110 calorii (ceea ce inseamna 700 de calorii la 100 de grame). Este nevoie de o plimbare de jumatate de ora in pas alert pentru a arde o lingurita de maioneza.

4. Caviarul — Este un produs elaborat pe baza icrelor de sturion. Sturionii din Marea Caspica produc caviarul de cea mai buna calitate si cel mai scump. Un borcanel de caviar rusesc sau iranian poate ajunge la cifre astronomice. Cantitatea de calorii a caviarului este de 450 la fiecare 100 de grame, ceea ce reprezinta 9% din cantitatea zilnica recomandata. Este insa vorba de un aliment pe care il consumam ocazional, in general la mese festive si in cantitati mici.

5. Musli — Desi aparenta sa pura si naturala ne poate face sa credem ca este un aliment mai usor decat cerealele obisnuite, un bol de musli cu lapte are tot atatea calorii cat o cereala obisnuita cu continut mare de zahar. Cu cat este mai densa o cereala cu atat este mai calorica, iar musli face parte din aceasta categorie. Ca si alte cereale, contine intre 300 si 400 de calorii la 100 de grame. Desi este la fel de caloric ca orice alta cereala, musli este insa mai sanatos.

6. Maslinele negre — Maslinele negre au mai multe calorii decat cele verzi, pentru ca in procesul de maturare nivelul grasimilor creste, in paralel cu o scadere a aportului nutritional benefic. Aportul lor caloric este semnificativ: 132 de calorii la fiecare 100 de grame pentru maslinele verzi, comparativ cu 350 de calorii pentru cele negre.

7. Fructele uscate — Cu o medie de 500 de kcal/100 g., fructele uscate au un mare aport caloric si de carbohidrati si se recomanda mai ales persoanelor care fac eforturi fizice prelungite dar sunt interzise in dietele hipocalorice, chiar daca o mana de fructe uscate diminueaza senzatia de foame si stimuleaza formarea hormonilor de satietate ce controleaza apetitul. Sunt bogate insa in fibre si consumul lor stimuleaza tranzitul rapid al alimentelor prin intestin. Fibra lor intarzie absorbtia zaharului, astfel incat energia produsa dureaza mai mult timp si fara sa fie transformata in grasimi. In cantitati mici au proprietati benefice in reducerea colesterolului (datorita acizilor omega 3) si se recomanda pentru cei care fac efort intelectual (datorita fosforului). Contin de asemenea vitamina E cu proprietati antioxidante, vitamina B si saruri minerale ca fosfor, magneziu, cupru, fier etc…

8. Gin-tonic — Ca orice bautura alcoolica, desi pare racoritoare si ‘usoara’, ingrasa. In acest cocteil intra ingrediente cu un considerabil aport caloric: circa 180-200 de calorii la un pahar de 200 ml. Oricat de ciudat ar parea, nu ginul ingrasa ci apa tonica, care, desi pare amara, contine mult zahar pe care fabricantul il introduce tocmai pentru a diminua gustul amarui. Pentru a arde un gin-tonic este nevoie de 15 minute de exercitii cardio intense. Un singur pahar nu este periculos, insa patru pahare baute intr-o seara au un aport caloric de 800 de calorii.

9. Vinul rosu — Potrivit Fondului Mondial pentru Cercetarea Cancerului (WCRF), un pahar de vin rosu contine in medie 177 calorii, ceea ce echivaleaza cu doi biscuiti cu ciocolata. Alcoolul afecteaza caloriile vinului, mai mult decat zaharul, care este alimentul cel mai caloric dintre toate — cu 10% din caloriile pe care le consumam si are de doua ori mai multi carbohidrati decat zaharul. Pe de alta parte, chiar si in doze moderate, vinul rosu stimuleaza apetitul.

10. Biscuitii sarati — Sunt cel mai mare pericol pentru orice regim alimentar. Prin dimensiunea lor pot parea inofensivi, dar sunt un aliment foarte caloric si bogat in sare: 411 kcal la 100 de grame. Aportul energetic la o 100 de grame de biscuiti sarati este de 15% din cantitatea zilnica recomandata de calorii de care are nevoie un adult cu varsta medie si care desfasoara o activitate fizica moderata. Pe de alta parte, biscuitii sarati contin carbohidrati rafinati, care ofera putine minerale si vitamine iar dimensiunea lor si faptul ca ii putem lua oriunde cu noi ii transforma intr-un ‘viciu’ deloc sanatos.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2