Transportatorii rutieri solicita Guvernului inghetarea tarifelor RCA, prin Ordonanta de Urgenta

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

camion transport marfuriPatronatele din transporturile rutiere solicita Guvernului sa inghete tarifele RCA prin intermediul unei Ordonante de Urgenta, la valorile medii din raportul Milliman, si conform cu propunerile transportatorilor trimise Executivului la inceputul lunii august, se arata intr-un comunicat de presa al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR), transmis, duminica, AGERPRES.

‘Actuala Ordonanta de Urgenta, publicata pe site-ul Ministerului de Finante, este doar generala si nu limiteaza tarifele RCA, transportatorii rutieri fiind nemultumiti de forma acesteia, urmand ca, in data de 15 septembrie 2016, sa se organizeze un protest national impotriva cresterii tarifelor RCA. Guvernul poate limita tarifele RCA conform Legii Concurentei 21/1996, modificata si completata in 2016, iar Consiliul Concurentei investigheaza de 2 ani piata asigurarilor din Romania impotriva unor practici neconcurentiale, practici care au fost dovedite in raportul Milliman, intocmit la cererea ASF si trimis catre Parlament’, noteaza sursa citata.

Potrivit UNTRR, ‘sistemul bonus-malus nu functioneaza, tarifele RCA au crescut de doua — trei ori, iar acordarea bonusului de catre firmele de asigurare nu mai indeplineste scopul pentru care a fost creat, incalcandu-se Norma Nr.23/2014’.

‘Un exemplu de polita RCA din partea unui firme arata cum tarifele asiguratorilor au crescut, in numai un an, cu peste 150%. Se poate observa cum in august 2015, compania a platit o prima de asigurare de 7.251,6 lei, tarif aferent clasei B2 la acel moment, ceea ce inseamna ca daca autovehiculul ar fi fost incadrat in clasa B0 ar fi achitat o prima de asigurare de 8.057,33 lei (la clasa B2 exista o reducere a primei de 10% fata de clasa B0). In iulie 2016, compania a primit o oferta de reinnoire in luna august a politei aferenta clasei B4, in valoare de 16.958,36 lei, ceea ce indica faptul ca autovehiculul nu a fost implicat in niciun accident rutier in ultimul an, iar reducerea fata de clasa B0 este de 18%. Insa in loc sa primeasca un tarif mai mic cu 18%, de 6.607 lei fata de suma de referinta la care a fost incheiat contractul de asigurare, in care firma de transport nu a produs nicio cheltuiala firmei de asigurari, transportatorul primeste cea mai buna oferta 16.958,36 lei ! (…) Astfel, ASF accepta, si asiguratorii schimba valoarea de referinta B0 si totul se raporteaza la o prima pentru B0 de 20.680,92 lei (4.575 euro), ceea ce indica o crestere de peste 150% in numai un an’, explica reprezentantii transportatorilor rutieri.

Detalii pe agerpres

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2