septembrie 23, 2019

Trecerile peste calea ferata, pasaje ale mortii. Deputatul Durus cere semnalizare luminoasa si acustica

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

Accidentul de la trecerea la nivel cu calea ferata de la Fersig, produs acum cateva zile, in urma caruia un tanar de 20 de ani si-a pierdut viata redeschide discutia legata de semnalizarea acestor treceri. In locul in care s-a produs accidentul exista doar crucea Sfantului Andrei. In conditii de ceata densa, asa cum era in dimineata in care s-a produs accidentul, riscul de a traversa in momentul nepotrivit este foarte mare.

La trecerea la nivel cu calea ferata de la Fersig se inregistreaza zilnic cateva sute de traversari cu masina. Pe acea portiune circula pe calea ferata minimum 28 de trenuri in fiecare zi. Relieful nu asigura, nici in conditii de vreme buna, o vizibilitate pe o distanta foarte mare. Aceasta analiza facuta de deputatul USR de Maramures, Vlad Emanuel Durus, a stat la baza interpelarii trimise catre Ministerul Transporturilor, avand ca obiect montarea unor sisteme de semnalizare acustice si luminoase sau bariere; atat la Fersig, cat si in alte cazuri. Deputatul i-a cerut ministrului implementarea unui program national prin care sa securizeze trecerile la nivel cu calea ferata.

„Existenta unor semnale luminoase si acustice ar fi putut evita tragedia in cazul de la Fersig si-n multe alte zeci de cazuri. Statul are obligatia sa ia masuri pentru protejarea vietii cetatenilor sai. Masurile suplimentare de atentionare la aceste treceri la nivel cu calea ferata le consider obligatorii. Scoate statul din culpa in cazul unor accidente. Costul implementarii unui sistem de semnalizare la nivel national nu poate echivala cu viata unui om si nici nu poate justifica lipsa de masuri.

Va rog, domnule Ministru, sa dispuneti (in cazul in care nu exista o situatie) inventarierea tuturor acestor treceri la nivel de cale ferata care ar necesita montarea de semnale luminoase si acustice sau bariere si sa treceti la implementarea unui program. La Fersig o astfel de semnalizare este obligatorie din cauza nivelului crescut de trafic, care atinge zilnic minimum cateva sute de treceri cu masina peste calea ferata. Circulatia feroviara este una de nivel mediu, inregistrandu-se minimum 28 de garnituri/zi.

As dori sa-mi raspundeti, domnule Ministru, la urmatoarele intrebari:

1) Care este costul mediu de achizitie si montare a unui sistem cu semnalizare luminoasa si acustica sau bariera si, daca exista o evidenta, in cate puncte ar trebui montate astfel de sisteme la nivel national?

2) Care sunt criteriile in baza carora se stabilesc trecerile la nivel de cale ferata la care se monteaza un astfel de sistem?

3) Din punctul dumneavoastra de vedere, analizand valorile de trafic auto, frecventa trenurilor si relieful, se impune un sistem de semnalizare luminos si acustic la trecerea de cale ferata la Fersig? Daca da, cand va fi montat un astfel de sistem?”, se arata in interpelarea formulata de deputatul Durus.

Biroul comunicare, Cabinet parlamentar Vlad Emanuel Durus

Reclame home 1
Reclame home 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *