Trei sferturi dintre afacerile de familie din Romania au crescut

Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general

Trei sferturi dintre afacerile de familie din Romania, respectiv 74%, au inregistrat o crestere a cifrei de afaceri in ultimul an financiar, arata sondajul PwC Family Business Survey, scrie Agerpres.

Totodata, 62% dintre participantii la sondaj se asteapta la o crestere constanta a afacerii lor in urmatorii cinci ani, iar alti 13% mizeaza pe o crestere rapida si agresiva. Nevoia de continua inovare, instabilitatea pietei, atragerea personalului cu abilitati cheie, competitia acerba si globalizarea accentuata sunt mentionate ca fiind cele mai importante provocari pentru afacerile de familie din Romania.

Pentru a continua sa creasca, afacerile de familie trebuie sa se adapteze mai repede, sa inoveze mai devreme si sa-si profesionalizeze felul in care isi desfasoara operatiunile.

‘Este clar ca au aparut noi provocari la orizont pentru afacerile de familie: contextul economic este mai dificil, competitia mai agresiva, presiunea asupra preturilor este in crestere, iar schimbarile se produc cu o viteza din ce in ce mai mare. Cu toate acestea, afacerile antreprenoriale dau dovada de rezistenta si de capacitate de adaptare, ele fiind fundamentul unei cresteri economice sanatoase. Totusi, exista o dinamica a familiei (family factor) care poate avea un impact major asupra companiei, impact care pare sa fie ignorat de catre cei mai multi respondenti’, a declarat Alexandru Medelean, liderul echipei de servicii integrate pentru antreprenori si afaceri de familie din cadrul PwC Romania, citat intr-un comunicat al companiei.

La nivel global, 65% dintre afacerile de familie au crescut in ultimele 12 luni, iar 70% se asteapta sa creasca constant in urmatorii cinci ani. 15% cauta sa isi dezvolte afacerea in mod agresiv, comparativ cu 12% in 2012. Aceste ambitii de crestere agresiva sunt mai pronuntate in China (57%), Orientul Mijlociu (40%) si India (40%).

PwC a realizat acest sondaj pe un esantion global de 2.378 proprietari si directori de afaceri de familie din peste 40 de tari, inclusiv Romania.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *