Trump sugereaza companiei Boeing sa remedieze avionul 737 MAX si sa-i faca un ”rebranding”

PNL

Presedintele Donald Trump a cerut luni companiei Boeing sa remedieze deficientele modelul 737 MAX si sa-i faca un ”rebranding”, dupa ce doua catastrofe aeriene au condus la consemnarea la sol a acestui tip de avion in intreaga lume ca urmare a suspiciunilor privind functionarea sistemului automat de control, banuit a fi la originea ambelor accidente, relateaza Reuters si AFP, informeaza AGERPRES.

”Ce stiu eu despre branding, probabil nimic (dar am devenit presedinte!), insa daca as fi Boeing, as remedia Boeing 737 MAX, i-as adauga unele caracteristici deosebite, & as REBRANDUI avionul cu un nou nume. Niciun produs nu a suferit ca acesta. Dar din nou, ce naiba stiu eu?”, a scris Trump pe Twitter.

Acest tip avion, dat in exploatare in mai 2017, a cunoscut in mai putin de sase luni doua accidente mortale. Pe 28 octombrie un aparat al companiei indoneziene Lion Air s-a prabusit la scurt timp dupa decolarea de pe aeroportul din Jakarta, toti cei 189 de oameni aflati la bord pierzandu-si viata, iar pe 10 martie un avion similar al companiei Ethiopian Airlines s-a prabusit tot la scurt timp dupa decolare, facand 157 de victime. Ambele aparate au urmat traiectorii dezordonate, cu oscilatii de viteza si altitudine.

Desi investigatiile sunt inca in desfasurare, este suspectata o functionare defectuoasa a sistemului automat de stabilizare in zbor menit sa impiedice intrarea avionului in picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).

Acest sistem a fost conceput special pentru modelul Boeing 737 MAX pentru a preveni o anomalie aerodinamica creata de motoarele mai grele si cu un diametru mai mare fata de cele ale precedentelor generatii de Boeing 737. Aceasta anomalie poate pune avionul intr-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj, sistemul MCAS reorienteaza avionul intr-un unghi de coborare pentru ca aparatul sa poata recupera viteza.

Compania Boeing a anuntat cu doua saptamani in urma ca a testat cu succes o actualizare a softului pentru sistemul MCAS. Cele circa 300 avioane de acest tip raman in continuare la sol, iar unele companii aeriene l-au scos din planul de zbor pana in luna august.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2