Turismul de camping, tot mai atractiv in Germania

PNL

campingCampingul a fost considerat mult timp o modalitate ieftina de petrecere a vacantei pentru spiritele spontane care sunt fericite cu hrana simpla, cu dusurile comune si care nu se tem sa traiasca pentru o vreme fara confortul de acasa, noteaza agentia DPA citata de Agerpres.

Astfel de perceptii sunt in schimbare, de vreme ce proprietarii de campinguri din toata Europa investesc acum in restaurante de calitate, cabane, iurte mongole, Wi-Fi de mare viteza si in facilitati sanitare moderne, incercand sa atraga astfel un spectru cat mai larg de turisti aflati in vacanta.

Popularitatea campingurilor fermecatoare (‘glamour’) sau “glamping”, cum li se spune deja intr-o combinatie intre cuvintele ‘glamour’ si ‘camping’, a crescut rapid in ultimii ani, pe masura ce oamenii au redescoperit bucuriile unei vacante in aer liber, cu confortul de acasa.

Unele campinguri germane ofera acum turistilor case de lux in copaci cu aproximativ 100 de euro pe noapte, la acelasi pret ca si cazarea intr-o statiune turistica populara cu acces la piscina si langa plaja.

Multe locuri de campare sunt complet rezervate pentru acest an in sezonul de varf, a precizat Roland Bamberger, managerul site-ul glamping.info, citat de agentia DPA.

Unele hoteluri au adoptat si ele o astfel de tendinta, oferind clientilor sansa de a petrece o noapte intr-un cort in aer liber sau intr-un vagon ambulant folosit de pastorii care insoteau turmele in secolele al XIX-lea si al XX-lea.

Vacantele in camping sunt in plina expansiune in Germania, cu 28 de milioane de nopti rezervate in 2014, ceea ce reprezinta o crestere cu 7% fata de anul precedent.

“Interesul pentru camping este in continua crestere”, a declarat Sarah Lopau de la Asociatia de Turism din Germania.

In acelasi timp, comertul cu echipamente de camping s-a transformat intr-o afacere de multe miliarde de euro.

Familiile tinere care doresc o vacanta necomplicata in aer liber se numara printre cele importante grupuri tinta, alaturi de excursionisti, biciclisti si turisti in varsta de peste 50 de ani care, probabil, au petrecut mai mult timp in campinguri in tinerete si vor sa incerce din nou.

Si tinerii dornici sa mearga in vacanta cu prietenii sunt un grup tinta pentru acest gen de turism.

Multe campinguri din Germania au clienti permanenti, care inchiriaza un teren si pastreaza acolo o rulota parcata pe tot parcursul anului ca loc de refugiu pentru weekend.

Tendinta de dezvoltare a acestui gen de turism i-a facut pe proprietarii de campinguri sa experimenteze noi tipuri de cazare. Companii precum Scandinavic Wood Art, care este specializata in saune, cabane si casute de lemn, au beneficiat foarte mult de pe urma boom-ului glamping-ului. Compania, cu sediul in nordul Germaniei, a primit deja doua contracte mari in ultimele luni pentru realizarea unor locuri de campare in Bavaria, ceea ce denota interesul in crestere pentru acest gen de turism, mai informeaza agentia DPA.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1