UNTRR solicita autoritatilor solutionarea cu prioritate a problemelor urgente cu care se confrunta companiile romanesti de transport rutier

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Transportatorii rutieri solicita autoritatilor solutii viabile pentru cresterea competitivitatii industriei romanesti de transport rutier, invocand in acest sens datele Bancii Nationale a Romaniei (BNR) conform carora, in 2018, acest segment de activitate a fost principalul contributor la exportul de servicii al Romaniei, cu un total de 5,144 miliarde de euro, cu aproape 14% mai mult decat intreaga ramura de servicii telecom si IT, informeaza AGERPRES.

Potrivit unui comunicat de presa al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR), transmis luni AGERPRES, transportul rutier din Romania genereaza aproape un sfert din exportul total de servicii al Romaniei, de 22 miliarde de euro, iar in perioada 2013 – 2018, exportul de servicii realizat de aceasta ramura s-a dublat, de la 2,58 miliarde euro – in 2013 la 5,144 miliarde euro – in 2018.

Totodata, anul trecut, transportul rutier a realizat un excedent de 3,765 miliarde de euro, reprezentand aproape jumatate din soldul total al comertului international cu servicii, de 8,1 miliarde euro. Excedentul ramurii de transport rutier este cu 24% mai mare decat cel al ramurii de servicii telecom si IT si acopera o buna parte din deficitul generat de comertul cu bunuri, noteaza UNTRR.

„Avand in vedere contributia importanta a transporturilor rutiere la economia Romaniei, UNTRR solicita Guvernului, Parlamentului Romaniei si Presedintiei solutii viabile care sa asigure mentinerea competitivitatii si continuarea dezvoltarii industriei de transport rutier din Romania, prin solutionarea cu prioritate a problemelor urgente cu care se confrunta companiile romanesti de transport rutier”, mentioneaza transportatorii rutieri.

Acestia fac referire la oprirea legalizarii segregarii Vest-Est a transporturilor rutiere in Uniunea Europeana (UE) prin amanarea Pachetului Mobilitate 1 pentru urmatoarea legislatura parlamentara europeana, „in ideea ca mai bine niciun compromis, decat un compromis dezastruos pentru transportatorii romani”.

De asemenea, Uniunea sustine luarea unor masuri concrete privind criza soferilor profesionisti cu care se confrunta sectorul transporturilor rutiere, in conditiile in care cererea de forta calificata de munca in transporturile rutiere internationale este in continua crestere, atat in Romania, cat si in UE, iar transportatorii rutieri romani se confrunta cu o lipsa de soferi profesionisti, avand camioane care nu mai pot fi operate din lipsa soferilor calificati disponibili in piata.

Reprezentantii transportatorilor solicita autoritatilor si alocarea unui buget in anul 2019 pentru formarea/reconversia profesionala a fortei de munca disponibile pentru exercitarea profesiei de sofer profesionist dar si cresterea angajarii tinerilor ca soferi profesionisti de la 18 ani. De asemenea, acestia cer angajarea soferilor profesionisti din afara UE, prin posibilitatea sustinerii examinarii conducatorilor auto profesionisti din afara Uniunii in limba engleza sau alta limba de circulatie intracomunitara, pentru obtinerea atestarii profesionale obligatorii conform legislatiei nationale si europene, alocarea unui buget suficient schemei de rambursare a supra-accizei si plata sumelor aferente firmelor de transport rutier fara intarzieri, in termenul prevazut de legislatie.

Pe lista de solicitari se mai afla dezvoltarea infrastructurii rutiere si conectarea tuturor provinciilor istorice la reteaua de autostrazi, desecretizarea scrisorii primite de la Comisia Europeana (CE) in data de 19 iulie 2018 si mentinerea legislatiei actuale RCA, precum si aplicarea e-CMR (scrisoarea electronica de insotire) in Romania, avand in vedere ca Legea privind aderarea Romaniei la Protocolul aditional e-CMR a fost adoptata la inceputul acestui an, iar la nivel de industrie, documentul este asteptat si cerut de toti operatorii de transport si clientii onesti, fiind un instrument care ii va ajuta foarte mult in desfasurarea activitatii.

„Nu masurilor protectioniste propuse de Alianta Rutiera a Statelor Vest-europene, precum: restrictionarea cabotajului, aplicarea detasarii si Regulamentului Roma I in cazul soferilor hipermobili care opereaza transporturi rutiere internationale, intoarcerea acasa obligatorie a soferilor si a camioanelor, interzicerea perioadei de repaus saptamanal normal a soferilor profesionisti in cabina camionului. Solicitam autoritatilor romane sa sustina solutia propusa de UNTRR pentru un Pachet de Mobilitate echilibrat, respectiv continuarea liberalizarii pietei europene de transport rutier de marfa si introducerea costului de referinta in transporturile europene. Asa cum in domeniul bancar se utilizeaza dobanda de referinta Euribor + marja bancii, similar ar trebui utilizat in transportul rutier european Costul de referinta UE + marja fiecarei firme de transport rutier”, sustin reprezentantii UNTRR.

UNTRR este o organizatie profesionala si patronala, neguvernamentala, independenta, apolitica, fondata in anul 1990, ce a inregistrat de la infiintare si pana in prezent peste 16.000 de firme inscrise – operatori care efectueaza transporturi interne si internationale de marfa si persoane.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2