Valentin Popa: Salariile cadrelor didactice au crescut; suntem in masura sa cerem o crestere a calitatii actului educational

Ministrul Educatiei, Valentin Popa, a declarat vineri, la Deva, ca veniturile nete ale profesorilor s-au dublat in ultimii ani, motiv pentru care ministerul de resort este acum in masura sa solicite o crestere a calitatii actului educational din invatamant, informeaza AGERPRES.

In acest context, ministrul declarat ca a propus directorilor si inspectorilor scolari sa participe la ore si in afara inspectiilor programate, apreciind ca astfel de controale vor fi benefice atat pentru profesori, cat si pentru parinti, deoarece vor demonstra implicarea scolii in procesul educativ al copiilor.

“Am subliniat ca au crescut salariile, ca au crescut veniturile cadrelor didactice. Acum suntem insa si in masura de a cere o crestere a calitatii actului educational. La intalnirea cu directorii am subliniat acest aspect si chiar m-am gandit sa le spun si solutii pentru a ajunge sa crestem calitatea prestatiei la clasa a profesorilor. Dintre solutii, chiar am solicitat tuturor directorilor, directorilor adjuncti, inspectorilor, tuturor cadrelor care au atributii de control, sa mearga la clasa inopinat, in afara inspectiilor programate, sa asiste la ore.

Prezenta oricaruia dintre ei la clasa nu va fi decat benefica si pentru elevi si pentru cadrul didactic care se va stradui, cu siguranta, mai mult si, in final, si pentru parinti, care vor vedea ca suntem implicati si ca dorim sa urmarim ca profesorul sa vina la ore si sa presteze cat mai bine in fata elevilor”, a spus, intr-o conferinta de presa, Valentin Popa.

In ceea ce priveste salariile viitoare, Ministrul Educatiei a subliniat ca la o analiza comparativa a veniturilor preconizate in anul 2022, raportate la anul 2016, in invatamantul preuniversitar va fi o crestere cu 90% a venitului mediu net al cadrelor didactice, in timp ce in invatamantul universitar majorarea va fi de 82%.

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *