Valorile traficului aerian pe Henri Coanda, in crestere cu 20%; numar dublu de ghisee de frontiera si de linii de control de securitate

Reclame home 1
Reclame home 1

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB) a dublat numarul de ghisee de frontiera si de linii de control de securitate. Masura a fost luata pentru a procesa in deplina siguranta toti pasagerii care trec prin terminalele Aeroportului Henri Coanda.

CNAB avertizeaza ca timpii medii de asteptare in aceste puncte au urcat pana la 35 minute, in contextul cresterii spectaculoase a numarului de zboruri programate in orele de varf pe fluxul de plecari, relateaza Agerpres.

Potrivit unui comunicat al CNAB remis luni AGERPRES, valorile traficului aerian pe Aeroportul Henri Coanda au crescut cu peste 20% fata de cele din aceeasi perioada a anului trecut si cu aproape 50% fata de 2015.

„Alinierea la noile reglementari internationale, obligatorii, pe linia controlului de securitate si a celui de frontiera a condus la cresterea importanta a timpilor de procesare. Pentru mentinerea unui grad de confort adecvat, CNAB a suplimentat — pana la dublare — numarul de ghisee de frontiera si de linii de control de securitate si a cooperat continuu cu institutiile statului, in special Politia de Frontiera si Brigada Antitero, care si-au suplimentat, la randul lor, efectivele care actioneaza pe aeroport.

Totusi, in contextul cresterii spectaculoase a numarului de zboruri programate in orele de varf — curse de linie sau charter — au rezultat aglomerari ale fluxurilor de pasageri, timpii medii de asteptare la controalele de securitate si de frontiera urcand pana la 35 minute, pe fluxul de plecari fiind procesati pana la 3.000 pasageri pe ora”, se arata in comunicat.

In aceste conditii, CNAB revine cu recomandarea ca pasagerii care au curse programate in orele de varf, in special cele care au ora de decolare intre 5:00 si 8:00, dar si cele de dupa-amiaza, sa se prezinte la aeroport cu trei ore inainte de zbor.

„O recomandare similara a fost in mod repetat adresata si companiilor aeriene si agentilor de handling care le deservesc, in sensul de a deschide un numar suficient de ghisee de check-in si de a asigura personal propriu corespunzator numarului de curse pe care si le-au programat la orele de varf”, se mai spune in comunicat.

CNAB va continua implementarea unor masuri de decongestionare a traficului de la orele de varf, masuri care risca sa se dovedeasca ineficiente in cazul in care alte si alte curse vor fi programate la aceste ore, potrivit Agerpres.

La mijlocul lunii mai, CNAB anunta ca aeroporturile Capitalei — Henri Coanda si Aurel Vlaicu — au fost incluse de Airports Council International-Europe in top 5 european al aeroporturilor care au inregistrat cea mai mare crestere a traficului aerian in primul trimestru din 2017.

„La categoria aeroporturilor cu 5 — 10 milioane de pasageri pe an, Aeroportul Henri Coanda, care a avut o crestere de 21,4% a traficului aerian, a ocupat al cincilea loc, dupa Reykjavík-Keflavik (Islanda), Kiev, Larnaca (Cipru) si Malta. Aeroportul Baneasa a ocupat primul loc, dar la categoria sub 5 milioane de pasageri pe an, fiind urmat de Nis (Serbia), Oradea, Mykonos (Grecia), Zadar (Croatia)”, a spus CNAB.

CNAB a inregistrat, in primele trei luni ale anului 2017, pe Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti si Aeroportul International Bucuresti-Baneasa Aurel Vlaicu, un trafic aerian de 2,6 milioane pasageri si 28.249 miscari de aeronave (aterizari si decolari).

„Evolutia numarului de pasageri pe cele doua aeroporturi ale Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti devanseaza semnificativ tendinta generala inregistrata la nivel european, de 6,9%. Pe aeroporturile Capitalei s-a inregistrat, de asemenea, si o crestere a numarului de miscari de aeronave, depasind si la acest capitol trendul european, de 3%. Astfel, in primele opt luni ale anului 2016, numarul miscarilor de aeronave pe aeroporturile din Bucuresti a crescut cu 8,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut”, arata CNAB.

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti a fost infiintata prin fuziunea dintre Compania Nationala „Aeroportul International Henri Coanda — Bucuresti” SA si Societatea Nationala „Aeroportul International Bucuresti Baneasa — Aurel Vlaicu” SA.

CNAB si-a inceput activitatea in data de 5 februarie 2010. Capitalul social inregistrat este de 143.772.150 lei. Structura actionariatului companiei este: 80% actiuni detinute de statul roman, reprezentat de Ministerul Transporturilor, si 20% actiuni detinute de Fondul Proprietatea, a aratat Agerpres.

Print Friendly, PDF & Email
Reordonat – Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole