Vanzarile grupului Renault au scazut in trimestrul al treilea, dar cele marcii Dacia au crescut

PNL

Grupul auto francez Renault a anuntat vineri o scadere a vanzarilor in trimestrul al treilea, ca urmare a declinului productiei partenerilor Nissan si Daimler, inchiderii pietei iraniene si scaderii cererii pentru automobile echipate cu motoare diesel, informeaza Reuters, transmite AGERPRES.

In perioada iulie-octombrie, veniturile realizate de grupul Renault au scazut cu 1,6%, pana la 11,296 miliarde euro, in timp ce inmatricularile mondiale ale grupului, care cuprinde marcile Renault, Dacia, Lada, Alpine, Renault Samsung Motors si Jinbei Huasong, au scazut cu 4,4% pana la 852.198 vehicule.

Proprietarul Dacia i-a socat pe investitori saptamana trecuta cand a emis un avertisment de profit iar vineri a oferit explicatii pentru vanzarile sale sub asteptari. Astfel, in Europa, unde livrarile Renault au scazut cu 3,4% chiar daca piata a crescut cu 2,4%, compania a dat vina pe rezultatele solide din perioada similara a anului trecut precum si pe intarzierile inregistrate la introducerea noii versiuni a modelului Clio. Acest model, a doua cea mai bine vanduta masina din Europa, ar urma sa joace un rol central in politica de majorare a preturilor pentru grupul Renault.

Conform cifrelor publicate vineri, scaderea vanzarilor in trimestrul al treilea a afectat in principal marca Renault, in cazul careia livrarile de autoturisme si utilitare au scazut cu peste 10% in trimestrul al treilea. In schimb, in cazul marcii Dacia, livrarile au crescut cu 9,3% in trimestrul al treilea pana la 166.176 unitati. Pe ansamblul primelor noua luni, un numar de 563.268 de autoturisme si utilitare marca Dacia au fost vandute la nivel mondial.

Pe piata din Romania, grupul Renault a vandut in primele noua luni ale acestui an un numar de 52.871 de vehicule, ceea ce plaseaza Romania pe locul 15 in clasamentul celor mai importante piete pentru grupul francez.

Pentru 2019, grupul Renault si-a revizuit in jos estimarile privind evolutia pietei auto mondiale, care ar urma sa inregistreze un declin de aproximativ 4%, fata de unul de 3% cat estima anterior. In ceea ce priveste propriile sale rezultate, Renault mizeaza pe o scadere a vanzarilor cuprinsa intre 3% si 4% in acest an si pe o marja operationala de ordinul a 5%, fata de obiectivul precedent de 6%.

Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1