Volkswagen ar putea lista la bursa divizia de camioane 

home camp2
home camp2
home camp2

Directorii grupului german Volkswagen AG au discutat saptamana trecuta schimbarea structurii corporatiei la divizia de camioane, un pas necesar pentru o eventuala listare separata la bursa, au declarat pentru Reuters surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul, informeaza AGERPRES.

Conducerea diviziei de camioane a analizat daca se va transforma in SE (o companie publica inregistrata in conformitate cu legislatia UE) sau AG ( companie pe actiuni din Germania), dar inca nu a fost luata nici o decizie, adauga sursele.

Diviziile MAN si Scania ale VW ar putea urma astfel o tendinta mai ampla in randul producatorilor auto si furnizorilor, pentru a imparti conglomeratul in afaceri mai specializate.

Un astfel de pas va trebui aprobat de Consiliul de Supervizare al Volkswagen AG, care poate bloca schimbarile majore in structura corporatiei grupului german.

La sfarsitul saptamanii, Handelsblatt si Bloomberg au anuntat ca VW discuta schimbarea structurii corporatiei la divizia de camioane. Duminica, un purtator de cuvant al acestei divizii a refuzat sa comenteze informatia.

Anul trecut, VW l-a angajat pe fostul sef al diviziei de camioane a Daimler, Andreas Renschler, pentru a restructura operatiunile legate de vehiculele comerciale – marcile MAN, Scania si VW – pentru a concura mai bine cu liderii din industrie, Daimler si Volvo.

Recent, Andreas Renschler, care este si membru al boardului, a dat asigurari ca Volkswagen nu este presat sa-si vanda divizia de camioane pentru a obtine numerar, pe fondul scandalului emisiilor care implica costuri de miliarde de euro pentru grupul german.

Grupul german are diverse afaceri cu camioane, care includ compania germana MAN si pe cea suedeza Scania, precum si propriul brand de vehicule comerciale usoare. Analistii se asteapta ca unele active ale subsidiarei MAN, in valoare de aproximativ 4-5 miliarde de euro, sa fie vandute.

Recent, directorul general al Volkswagen, Matthias Mueller, si-a exprimat angajamentul de a pastra cele 12 branduri ale grupului german, sugerand ca producatorul auto are mijloacele financiare pentru a depasi scandalul emisiilor fara a vinde active.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 marci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania.

Print Friendly, PDF & Email
home camp 1
home camp 1
home camp 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *