Volkswagen se bazeaza pe China pentru a contracara efectele generate de scandalul emisiilor

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

volan caniculaPlanurile Volkswagen de majorare a cheltuielilor in China, cu 22 miliarde de euro (24,2 miliarde de dolari), in urmatorii cinci ani nu sunt afectate de reducerile de costuri, a anuntat vineri grupul german, demonstrand astfel importanta celei mai mari piete ale sale in atenuarea efectelor scandalului emisiilor, transmite Bloomberg.

Joi, grupul Volkswagen a anuntat revizuirea cheltuielilor de investitii in intreaga lume, dupa ce problemele legate de motoarele trucate i-au provocat pierderi operationale de 3,48 miliarde de euro in trimestrul al treilea, acestea fiind primele pierderi trimestriale inregistrate de cel mai mare producator auto european in ultimii 15 ani.

In 2015 si 2016, VW va moderniza aproximativ 70% din vehiculele ce vor fi vandute in China si va lansa peste 30 de modele pe cea mai mare piata auto din lume. Grupul german vrea sa-si extinda capacitatea de productie din China de la trei milioane de vehicule in 2014 la cel putin cinci milioane de unitati.

VW are nevoie de expansiunea din China pentru a compensa macar partial costurile rechemarilor la service. Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Costurile legate de scandalul emisiilor ar putea ajunge la 78 miliarde de euro, avertizeaza analistii.

Volkswagen ar putea fi nevoit sa puna deoparte o suma mai mare fata de provizioanele de 6,5 miliarde de euro alocate pana acum pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluarii, daca sunt afectate vanzarile de masini, a afirmat saptamana trecuta noul director general al companiei, Matthias Mueller.

‘Vom continua sa ne mentinem angajamentul fata de planurile noastre de investitii in China, inclusiv in privinta capacitatilor de productie’, a precizat un purtator de cuvant al VW China.

Investitiile vor fi realizate impreuna cu partenerii VW din societatile mixte din China, SAIC Motor Corp si FAW Car Co.De asemenea, lansarea in 2018 a unui model low-cost in China nu va fi amanata, a dat asigurari directorul financiar al VW, Frank Witter. Portofoliul Volkswagen este format din 12 marci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania.

agerpres

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2