Zece elemente neasteptate din viata de zi cu zi care ne pot afecta calitatea somnului

Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general

O dieta necorespunzatoare, spalatul dintilor cu o pasta cu aroma mentolata, dar si lectura de seara si ceaiul cu lamaie pot afecta calitatea somnului, potrivit unei cercetari bazate pe studiile realizate de mai multi cercetatori, informeaza huffingtonpost.com.

Astfel, o dieta necorespunzatoare poate afecta grav somnul, studiile dand ca exemplu un regim alimentar inconstant – cum ar fi cinele foarte tarzii. Pe de alta parte, studiile au aratat ca, in cazul persoanelor care servesc cina foarte tarziu in mod regulat, acest obicei poate sa nu afecteze foarte mult calitatea somnului, dar, daca acest lucru se intampla foarte rar, atunci cel mai bine ar fi sa se renunte la aceste mese tarzii.

De asemenea, studiile au aratat ca o pasta de dinti cu aroma puternic mentolata poate afecta calitatea somnului. Cercetatorii au spus ca mirosul de menta stimuleaza creierul, facandu-l sa se simta “treaz”. Asadar, este recomandat ca pasta de dinti folosita seara sa aiba, de exemplu, aroma de capsuni.

Totodata, cercetarile au aratat ca alegerea unei carti foarte bune in locul emisiunilor de entertaiment nu reprezinta cheia succesului in ceea ce priveste un somn bun. Incintanta, emotionanta si solicitanta din punct de vedere intelectual, inainte de culcare, o carte buna poate influenta negativ calitatea somnului.

Fumatul inainte de a merge la culcare este total interzis. Multe persoane pot crede ca o tigara fumata inainte de culcare poate calma nervii, dar, din pacate, nicotina este si un stimulent, astfel ca tigara poate afecta calitatea somnului.

Pe de alta parte, spalatul fetei cu apa rece ajuta porii sa se inchida, dar, totodata, stimuleaza corpul, elibereaza energie pentru ca organismul sa ramana cald si pentru a sta treaz. Astfel, pentru ca somnul sa fie mai bun, pamenii ar trebui sa se spele pe fata cu apa calda, iar apa rece sa fie pastrata pentru primele ore ale diminetii.

De asemenea, nu este recomandat ca in camera de dormit sa fie lasate la incarcat in prizadispozitive electronice precum calculatorul si telefonul. Potrivit studiilor, lumina emisa de acestea in timp ce se incarca este suficient de puternica pentru a perturba somnul, mai ales lumina albastra, aceasta avand cel mai mare impact asupra ciclului veghe-somn.

Cuibaritul intr-un pat calduros pare sa fie un start bun pentru o noapte odihnitoare, dar o crestere a temperaturii corpului poate perturba somnul. Daca oamenii dorm alaturi de alte persoane, un animal de companie sau daca folosesc un asternut din plus, atunci este recomandat ca temperatura din camera sa fie mai scazuta.

Totodata, ceaiul cu lamaie poate parea o buna alternativa pentru un cappuccino dupa cina de seara, dar poate afecta somnul. Aromele de lamaie si alte citrice pot amplifica stimularea mintala si sa creasca, totodata, energia. Pe de alta parte, este recomandat ca asternuturile sa nu fie spalate cu detergent care sa miroasa a lamaie.

Cei mai multi dintre oameni considera ca este mai usor sa-si aminteasca sa isi ia medicamentele inainte de somn, dar unele suplimente alimentare, precum cele cu B6 si B12, si alte tratamente, precum cele cu steroizi, pot afecta somnul in timpul noptii.

Surse: Huffington Post

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *