Zetea vs Tagarlas – Disputa pe tema drumului dezastruos Baia Mare – Targu Lapus

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Starea dezastruoasa in care se afla drumul ce leaga Baia Mare de Targu Lapus a nascut critici vehemente din partea celor care il traverseaza in mod regulat sau doar ocazional. Lucrarile de reabilitare si modul deficitar in care se lucreaza de mai bine de o luna au afectat grav starea soselei, deteriorand-o, soferii fiind nevoiti a trece prin gropi de cosmar pentru a parcurge portiunile respective de drum.

Subiectul este acum unul care a starnit si interesul factorilor politici, nu putini fiind aceia care i-au cerut explicatii presedintelui Consiliului Judetean Maramures, Gabriel Zetea, desi lucrarile sunt executate de Compania Nationala de Drumuri. Numele presedintelui CJ a fost legat de investitia respectiva, dupa ce, in mai multe randuri, Zetea a dat detalii cu privire la metoda inedita de turnare a asfaltului. In ultima sa postare pe Facebook, el spune ca “intarzierile la turnarea stratului de asfalt de reglare sunt din cauza furnizorului de material, care saptamana trecuta a livrat material de slaba calitate, refuzat de executant”.

In replica, avocatul Cristian Niculescu Tagarlas, consilier local baimarean, ii transmite presedintelui Gabriel Zetea ca responsabil pentru drumul foarte degradat este executantul lucrarii si nu furnizorul de materiale. Punerea in aplicare a tehnologiei alese a fost gresita, printr-o etapizare necorespunzatoare a lucrarilor. Intr-o postare pe aceeasi retea de socializare, Tagarlas explica modul in care trebuia realizata reabilitarea drumului.

“Tehnologia aleasa pentru imbunatatirea capacitatii portante a drumului Baia Mare-Targu Lapus este bine aleasa, in schimb punerea in aplicare a acesteia a fost deficitara.
Problema principala a drumului este lipsa unei fundatii adecvate pentru conditiile actuale de trafic. Prin lucrarile executate se aduce un aport de material (in cazul nostru, balast, aprox. 30 cm), care se asterne peste asfaltul existent, se “aditiveaza” cu un liant imprastiat peste stratul de balast, apoi reciclatorul, cu care mandru v-ati pozat, frezeaza structura veche a drumului. Dupa, o amesteca cu straturile de balast si liant, rezultand o structura noua, formata din piatra, balast, liant si asfalt frezat. Acest strat, compactat corespunzator, formeaza noua fundatie a drumului.
In conditii optime, asternerea celor doua straturi noi peste noua structura rezolva in mod eficient problema participantilor in trafic, iar constructorul primea laude, nu injurii.
Va rog sa va schimbati consultantii. Per a contrario, o sa fiti amuzant si atat”, a comentat avocatul baimarean.

In replica, autoritatile judetene dau asigurari ca problema se va rezolva in cateva zile. “Se asfalteaza in conditii normale. Se va lucra in acelasi ritm pana luni, cand speram ca pana la kilometrul 13 intreg carosabilul va fi asfaltat. Procesul de reciclare va continua in ritm de cateva sute de metri pe zi, astfel incat, la final de octombrie, va fi acoperita lungimea drumului pana la Cernesti”, a mai scris Zetea.

Ciprian DRAGOS

Print Friendly, PDF & Email
Reordonat – Reclame home 2
Reordonat – Reclame home 2
Reordonat – Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole