2024 vine cu premiere pentru infrastructura rutieră din România. Baia Mare-Satu Mare intră în licitație

Anul 2024 ar trebui, cel puțin pentru județul Maramureș, să fie un an în care vom avea un start al lucrărilor la cele două pasaje din zona Băii Mari, Pasajul Italsofa și cel de la Clubul Văcarilor. Tot acest an ar trebui să aducă noi tronsoane de drumuri județene care intră în modernizare, cum ar fi Vișeu de Jos-Bogdan-Vodă sau legătura dintre Cavnic și Băiuț, printre altele, dar și Vadu Izei-Bârsana. Să nu uităm de finalizarea legăturii dintre Petrova și Bârsana, un alt proiect așteptat de locuitorii din Petrova de ani de zile și care anul trecut a primit primii bani pentru modernizare.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a ținut să precizeze că „și anul acesta vom avea parte de premiere în infrastructura rutieră din România, respectiv intră în execuție și ultimele trei loturi din Coridorul IV pan-european de transport Nădlac – Constanța, și anume loturile montane 2 și 3 dintre Sibiu și Pitești, dar și lotul lipsă din Lugoj-Deva (celebrul lot al urșilor). După ce anul trecut am finalizat primele două loturi aferente Autostrăzii de Centură a Bucureștiului #A0, sunt și intră în execuție anul acesta toate celelalte 5 loturi. Pentru loturile 1, 3 Sud și lotul 4 Nord continuă execuția, iar pentru loturile 1 și 3 Nord încep lucrările în primăvară”.

„Astfel, pentru prima dată, vom avea , în același timp: Autostrada Moldovei A7-13 loturi, Autostrada Bucureștiului A0 4 loturi, și Autostrada A1 – București-Nădlac 3 loturi. Vom circula integral pe primul drum expres construit în România, respectiv DX12 Craiova – Pitești-total 120Km. Vom circula integral pe semi-inelul sudic al Autostrăzii Bucureștiului A0 de la A1 – DN6 – DN5 – DN4 – A2-total 51 Km. Depășim 100 proiecte descentralizate, care sunt și vor fi realizate prin parteneriate cu autoritățile locale (primării, consilii județene și asocieri dintre acestea de tip ADI), cu finanțare prin CNAIR. Începe execuția primului lot dintr-o nouă autostradă, respectiv Autostrada Unirii A8.

Vom sprijini toți antreprenorii cu care avem contracte și, în funcție de mobilizarea acestora și știm că pe anumite șantiere este nevoie de mobilizarea suplimentară a antreprenorilor pentru a finaliza lucrările, următoarele obiective de infrastructură rutieră vor fi sau ar putea fi date în trafic anul acesta:
Autostrada Bucureștiului A0 – Lotul 1 Sud: 16,93 km
Autostrada Bucureștiului A0 – Lotul 3 Sud: 17,97 km
Autostrada Sibiu – Pitești A1 – Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești: 30,3 km
Autostrada Ploiești – Buzău A7 Lotul 1 Dumbrava (A3) – Mizil: 21 km
Autostrada Ploiești – Buzău A7 Lotul 2 Mizil – Pietroasele: 28,35 km
Autostrada Buzău – Focșani A7 Lotul 1 Buzău – Vadu Pașii: 4,6 km
Autostrada Buzău – Focșani A7 Lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord: 10,94 km
Drum Expres de legătură Centura Oradea – Autostrada A3 (Biharia): 12,46 km
Drumul Expres Brăila – Galați: 10, 77 km
Drumul Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 1 Craiova – Robănești: 17,7 km
Drumul Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 4 Colonești – Pitești (A1): 31,82 km

După ce anul trecut am finalizat 96 km de autostradă și drum expres, avem contracte de execuție lucrări pentru încă 760 km, licitații în curs pentru încă 120 km de drumuri de mare viteză și vizăm lansarea licitațiilor pentru execuție lucrări a peste 750 km de drumuri de mare viteză, printre care Craiova – Târgu Jiu, Focșani – Brăila, Pașcani – Suceava – Siret, București – Alexandria, Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni, Constanța – Mangalia (Alternativa Techirghiol), Baia Mare – Satu Mare sau Arad – Oradea”, arată secretarul de stat.

FOTO Irinel Ionel Scriosteanu/facebook

Dragoș HOJDA

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu