Controale la magazinele Lidl din Maramureș. Ce probleme s-au găsit

Noi controale ale comisarilor de la Protecția Consumatorilor Maramureș. De data aceasta, CRPC RNV Cluj, prin CJPC Maramureș, a desfășurat, în ultimele zile, o amplă campanie de verificare a modului în care sunt respectate prevederile legale în vigoare, în domeniu, în magazinele operatorului economic SC Lidl Discount SRL.

În total au fost controale în 9 magazine LIDL din județ, în urma neregulilor constatate, comisarii ANPC aplicând mai multe sancțiuni și anume 9 PVCC prin care au fost aplicate 33 amenzi contravenționale în valoare de 212.500 lei și 4 avertismente, oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de peste 7.500 lei, oprirea temporară de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de peste 35.000 lei, respectiv oprirea temporara a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor din zona de comercializare a produselor de brutarie si patiserie vrac pentru toate cele 9 unitati controlate.

” ”Ciupitul la cântar” a devenit o formă de comerț. Ciudat este că niciodată nu se gândește nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul! Dacă știi că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puțin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar și nu numai!”, a spus Horia Constantinescu – președinte ANPC.

Dintre cele mai importante abateri constatate de echipele de control, menționăm comercializarea unor produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cel menționat pe ambalaj, nerespectarea regimului promoțiilor (lipsa produsului de referință la raft pentru a rezulta avantajul specific al prețului pachetului promoțional), folosirea unor camere de frig cu depuneri masive de gheață, comercializarea unor produse alimentare cu ambalaj depreciat sau cu acumulare de lichid în amabalaj, comercializarea unor fructe si legume cu modificări organoleptice sau de o calitate inferioară, la raft fiind menționată calitatea I, condiții de depozitare și igienă necorespunzătoare, cu reziduri și rugină, surplus de gheață, reziduuri pe paviment, agreagate de refrigerare neigienizate, depozitarea produselor în spațiul destinat în temperatura neconformă, comercializarea unor produse fără a avea menționat pe eticheta de la raft prețul pe unitatea de măsură.

Alte abateri constatate au fost lipsa mențiunilor referitoare la ingredientele produselor și la valoarea nutrițională a acestora, pe etichetele produselor din zona de panificație, folosirea, în zona de panificație, a unor tăvi cu grad avansat de arsură, a unor stative pentru tăvi și a unor rafturi metalice cu grăsime arsă și mizerie, utilizarea, în magazin a unor coșuri de cumpărături neigienizate corespunzător, folosirea unor spatii de refrigerare si de congelare neigienizate, cu praf, resturi alimentare, impurități, cu ventilatoarele de la agregatele de răcire cu depuneri masive de praf, impurități, rugină, gheață sau comercializarea unor produse cu traducere incompletă a elementelor de identificare sau fără a avea menționată compoziția fibroasă, pe etichete.

FOTO OPC Maramures

Dragoș HOJDA

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu