Invatamant: Peste 100 de persoane afectate in Maramures de interzicerea detasarilor din mediul privat in sectorul bugetar

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Peste 100 de persoane din invatamant (personal auxiliar si nedidactic) sunt afectate in judetul Maramures de interzicerea detasarilor din mediul privat in sectorul bugetar.

“Interzicerea detasarilor din mediul privat in sectorul bugetar – conform OUG nr. 1/2020 – afecteaza in Maramures peste 100 de persoane, personal auxiliar si nedidactic, din scolile din judet aflate pe posturi de: contabili, fochisti, ingrijitoare, soferi, secretare, muncitori de intretinere, paznici, administrator.

16 dintre persoanele vizate ocupa posturi unice: 5 contabili, 6 fochisti si 5 soferi. Pana in 31 decembrie 2018, posturile au fost blocate de prevederile OUG 90/2017 aprobata prin Legea 80/ 2018. In anul 2019, solicitarile unitatilor scolare privind angajarile, respectiv aprobarea scoaterii la concurs au fost respinse pe motivul ca nu se incadreaza in costul standard.

La ora actuala, posturile sunt in statele de functii aprobate, ele au aparut ca urmare a iesirilor din sistem prin pensionare sau din alte motive. Singura modalitate de a fi ocupate incepand cu anul 2017 a fost detasarea, iar procedura de scoatere la concurs se putea face doar prin memorandum la Ministerul Educatiei”, a spus Ioana Petreus, presedintele SLI Maramures, prin intermediul unui comunicat de presa.

Din informatiile transmise de liderii SLI Maramures, 128 de persoane se afla in situatia incetarii de drept a contractului individual de munca, incepand cu data de 9 ianuarie 2020.

“Ministerul Educatiei a anuntat ca 1,53% din personalul didactic auxiliar si personalul nedidactic din scoli si gradinite va fi afectat, ceea ce inseamna ca peste 1.200 de persoane vor avea posturile „vacantate”, in asteptarea concursurilor.

Pentru a debloca aceasta situatie, mai ales in cazul posturilor unice, se pot face detasari de la o unitate scolara la alta, sau de la alte institutii din sectorul bugetar. De asemenea, e necesar ca directorii unitatilor scolare sa trimita de urgenta catre inspectoratul scolar documentele de avizare in vederea organizarii concursurilor pentru ocuparea posturilor”, a mai spus Ioana Petreus.

Vlad HERMAN

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1