Jumătate dintre profesorii din rural, participanți la un sondaj World Vision, spun că elevii lor au pierdut considerabil din materie în pandemie

Aproape jumătate dintre profesorii din mediul rural care au participat, în februarie, la un sondaj realizat de Fundația World Vision România consideră că elevii lor au pierdut între 11% și 45% din materie, în pandemie, potrivit unui comunicat al organizației. În 9% dintre cazuri, pierderile au fost majore, între 46% și 80%, arată organizația, care notează și o degradare a notelor în cazul multor copii, în timpul predării online.

Doi din trei profesori participanți la sondaj spun că e necesar un ghid standardizat pentru educație remedială, iar patru din cinci spun că au în continuare nevoie de formare în domeniul educației digitale.

Sondajul a fost realizat în perioada 5-12 februarie, în 74 de școli din mediul rural, situate în 14 județe. Cercetarea a avut loc în contextul redeschiderii școlilor și al publicării ordinului din 19 februarie ce vizează educația remedială.

Profesorii participanți, despre pierderile de învățare ale copiilor:
17% dintre cadrele didactice au afirmat că elevii au pierdut între 11% și 20% din materie
19% au indicat o pondere de 21-30%
1 din 10 profesori a indicat pierderi de învățare grave, de la 46% la 80 % din materie.
30% dintre respondenți au afirmat că pierderile de învățare sunt relativ mici, de până la 10% din materie.
Potrivit sursei citate, cât timp predarea s-a desfășuat online (octombrie-decembrie 2020), notele multor elevilor din școlile incluse în sondaj au scăzut comparativ cu perioada anterioară: 54% dintre profesori au declarat că notele copiilor nu au suferit modificări semnificative, însă 31% au afirmat că acestea au scăzut.

Profesorii participanți la sondaj, despre educația remedială și adaptarea la digital:
O treime dintre profesorii chestionați au declarat că au mare nevoie de pregătire pentru integrarea noțiunilor de educație remedială. La fel de mulți se consideră pregătiți.
63% afirmă că este necesar un ghid standardizat pentru educație remedială.
80% au nevoie de formare în domeniul educației digitale, iar 77% vor un ghid standardizat pentru a preda și a evalua elevii online.
Peste 60% dintre profesori consideră că au nevoie de adaptarea programelor și a materialelor de predare.
Despre nevoile de resurse materiale în școlile incluse în sondaj:
39% dintre respondenți au menționat nevoia de materiale igienico-sanitare
30% – materiale de protecție (măști etc.)
14% au semnalat limitarea indusă de spațiile restrânse care nu permit distanțarea fizică
9% au indicat nevoia de responsabilizare a personalului și elevilor pentru a se respecta regulile de protecție sanitară.

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu