Noua Dacia Duster 2024, cel mai așteptat SUV românesc, a debutat oficial

Cea de-a treia generație Dacia Duster a debutat oficial în România. Noul SUV este construit pe o nouă platformă și se laudă cu câteva premiere. Vom vorbi pe larg despre noul model, dat fiind faptul că am avut ocazia să îl vedem în „carne și oase”.

Din 2010 și până în prezent, Dacia a vândut peste 2,2 milioane de SUV-uri Duster. Acum, mult-anticipata nouă generație a fost prezentată oficial, urmând să ajungă la vânzare în decursul anului viitor.

Noua Dacia Duster măsoară 4,34 metri în lungime, 1,81 metri în lungime și este înaltă de 1,66 metri. În funcție de configurație – 4×2 sau 4×4 – mașina dispune de 209 mm gardă la sol, respectiv 217 mm, pentru versiunea cu tracțiune integrală. Cea de-a treia generație este construită acum pe platforma CMF-B și ne așteptăm să ofere o experiență de condus mai plăcută față de predecesorii săi.

Noua generație a SUV-ului împrumută foarte multe elemente de design din conceptul Bigster, ceea ce nu este un lucru rău deloc. Ba chiar putem spune că mașina arată mai închegată ca niciodată, având o identitate proprie, robustă, diferită față de ceea ce am văzut până acum de la SUV-ul românesc.

Caroseria are forme mult mai drepte, aripi evazate și suprafețe verticale, cu foarte multe elemente de design cu referință la litera Y. Acestea pot fi văzute în faruri, stopuri, în designul jantelor, dar și la interior. Cabina noului Duster a fost vast modernizată nu doar prin prisma designului, ci și prin tehnologie și materialele folosite care, la un prim contact, sunt mai plăcute la atingere, chiar dacă suprafețele au rămas, în general, tari. În plus, au fost folosite materiale mai durabile, eco-friendly, precum protecțiile din plastic de la exterior, realizate în proporție de 20% din plastic reciclat.

În materie de tehnologii, noul model va fi disponibil și cu un tablou de bord digital de 7 inch și un ecran central de până la 10,1 inch în diagonală. Versiunea de bază va folosi, în continuare, un cadran de bord cu ceasuri analog. De asemenea, am observat că versiunile de motorizare mai slabe folosesc frâne cu tamburi pe spate, în timp ce modelele mai puternice vor beneficia de frâne cu disc pe toate roțile.

Cea de-a treia generație Dacia Duster este construită pe platforma CMF-B a alianței Renault-Nissan. Astfel, producătorul declară că noul model asigură mai mult spațiu atât ocupanților, cât și în portbagaj, care măsoară acum 472 de litri.

De asemenea, platforma CMF-B înscrie noul Duster pe drumul electrificării, propunând motorizări care utilizează tehnologiile mild hybrid și full hybrid. Motorizarea de baza va fi reprezentată de motorul de 1,0 litri și 100 CP. ECO-G 100, cum o denumește Dacia, este o motorizare ce poate funcționa și pe GPL și este disponibilă doar cu transmisia manuală cu 6 trepte.

Integral pe promotor.ro

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu