Pod nou la Sighetu Marmației, la vama cu Ucraina. Cel din lemn va fi demolat

La Sighetu Marmației se va construi un nou pod peste râul Tisa, ce va lega România de Ucraina. Acesta va înlocui podul istoric din lemn, care nu permite trecerea autovehiculelor mai grele de 3,5 tone. Acordul pentru acest nou pod a fost aprobat de către Executivul României, în cursul zilei de marți, 30 aprilie, după ce Guvernul Ucrainei l-a semnat la finalul anului trecut.

Acesta va fi al doilea pod nou peste Tisa dintre România și Ucraina, primul aflându-se în proces de construcție la Teplița, lângă Sighetu Marmației. Noul pod va ajuta la reducerea cozilor de camioane de la vama Siret (DN2) din județul Suceava, care este principala vamă între România și Ucraina.

Finanțarea studiului de fezabilitate pentru noul pod va fi asigurată prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Comunicatul oficial al Ministerului Transporturilor

,,Guvernul a adoptat astăzi, 30 aprilie 2024, la propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, actul normativ prin care este aprobat Acordul între Guvernul României şi Cabinetul de Miniștri al Ucrainei privind construcția podului rutier de frontieră peste râul Tisa, la granița de stat română și ucraineană în zona localităților Sighetu Marmației (România) – Bila Tserkva (Biserica Albă- Ucraina), semnat la Kiev, la 18 octombrie 2023. Proiectul „Pod peste Tisa în zona Teplița din Sighetu Marmației” are ca scop crearea unei căi de comunicație modernă cu implicații în dezvoltarea regională a zonei, a fluidizării traficului, creșterii siguranței utilizatorilor și micșorarea timpilor de parcurs. Pe lângă valența internațională, podul peste Tisa în zona Teplița, la Sighetu Marmației, va deservi în bune condiții traficul de pe teritoriul României prin:
• îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului rutier;
• creșterea gradului de accesibilitate în zona transfrontalieră prin dezvoltarea și managementul infrastructurii de graniță din nord-vestul României (Maramureș), nord-estul Ungariei, sud-vestul Ucrainei, sud-estul Slovaciei;
• integrarea proiectului într-o viziune transfrontalieră, respectiv Programul ENI România-Ucraina-Ungaria- Slovacia;
• cooperare sectorială între regiunile de graniță implicate“.

Vechiul pod a fost construit peste Tisa, la începutul anilor 2000 și riscă să se prăbușească, la trecerea vehiculelor mai grele.

ZiarMM.ro

Distribuie articolul
3 Comments