PROIECT – Șoferii, obligați să plătească intervenția autorităților dacă circulă pe drumuri închise și cer ajutor

 

Ministerul Transporturilor a lansat luna trecută, în dezbatere publică, un proiect de lege prin care se propune ca șoferii care cer ajutorul autorităților, fiind prinși circulând pe un sector de drum închis circulației, să fie nevoiți să scoată niște bani din buzunar. Adică, e normal să plătești ajutorul primit dacă nu ai respectat legea. 

Ministerul precizează că prin acest proiect sunt propuse măsuri în sarcina administratorului drumurilor cu privire la riscul căderii de arbori pe partea carosabilă, a arborilor căzuți pe partea carosabilă și a coroanelor arborilor care împiedică sau îngreunează circulația rutieră, în special în perioadele cu precipitații (ploaie, ninsoare) sau îngheț, când ramurile îngreunate atârnă în calea autovehiculelor, conducând la un pericol major de producere a unor evenimente rutiere cu consecințe grave sau foarte grave.

„Măsurile propuse vin să completeze acțiuni ale ocoalelor silvice și să asigure, într-o mai mare măsură, condițiile de siguranță a circulației.
De asemenea, se intenționează creșterea gradului de constientizare a utilizatorilor de a nu circula pe drumuri închise sau restricționate, fără a avea dreptul legal de a circula pe acel drum, decât cu riscul unor consecințe pecuniare. Ex.: mașina care circulă și se blochează pe un drum închis (temporar) circulației publice din cauza căderilor de zapadă, viscol, etc., sau un vehicul cu depășiri de mase și/sau dimensiuni care circulă pe un drum cu restricții de masă sau dimensiuni fără a fi autorizat și produce un accident.

Astfel, în cazul în care acest utilizator produce un eveniment rutier sau rămane blocat, trebuie să suporte consecințe pentru fapta sa prin decontarea costurilor echipei de intervenție a administratorului drumului, care ar putea fi întârziată de la participarea la alte evenimente rutiere. Trebuie precizat că propunerea nu vizează în mod deosebit încasarea unor sume de la utilizatori, dar se intenționează descurajarea utilizatorilor care produc aceste evenimente.

Totodată, prin recuperarea costurilor la intervenție se vizează reducerea unor cheltuieli care nu se regăsesc în activitatea principală de întreținere și reparații sau în administrarea și exploatarea drumurilor de interes național și care se efectuează în situații de nerespectare sau încălcare, de către utilizatori, a prevederilor legale privind circulația pe drumurile publice de către utilizatori. Măsurile prevăzute în proiectul de act normativ au fost propuse ca urmare a existenței situațiilor reale în care au căzut arbori pe partea carosabilă cu sau fără urmări grave și pentru situații în care personalul administratorului drumurilor a acționat pe drumuri închise temporar din cauza căderilor de zapadă sau viscol, fiind pusă în pericol viața acestuia în încercarea de a salva alte vieți omenești”, arată Ministerul Transporturilor.

Dragoș HOJDA

Distribuie articolul
- Advertisement -
- Advertisement -
Adaugă un comentariu