Se va face digitalizarea secțiilor de Anestezie Terapie Intensivă (ATI) din 18 spitale

Guvernul României a aprobat, zilele trecute, o Hotărâre de Guvern pentru finanțarea proiectului „Sistem informatic pentru evidența clinică a secțiilor A.T.I. (S.I.E.C – A.T.I.)” . Ministerul Sănătății precizează că proiectul de investiții se află în plin proces de implementare, obiectivul principal fiind acela de digitalizare a celor mai importante 18 spitale de adulți și pediatrie din România prin implementarea unui sistem informatic modern de monitorizare, documentare, schimb de date medicale în situații de urgență și suport al proceselor aferente activităților de anestezie și terapie intensivă (ATI).

Din nota de Fundamentare aflăm că implementarea acestui proiect va duce la remedierea a două situații existente in acest moment. Prima dintre ele – lipsa de sisteme de suport decizional la nivelul MS în managementul situațiilor de urgență: „Repartizarea cazurilor urgente și foarte grave care apar în situațiile de cod roșu, necesită coordonarea și corelarea tuturor paturilor ATI-SO (Anestezie si Terapie Intensiva și Sali de Operație) disponibile la nivelul Bucureștiului sau a spitalelor dintr-o regiune. Acest lucru este deosebit de important deoarece este nevoie ca de la nivelul Ministerului Sănătății și HUB-MS să existe situația paturilor ATI la nivel național raportată permanent (online) ca să se poată coordona și dirija intervenția prin SAB sau SAJ astfel încât pacienții să fie dirijați exact către unitățile spitalicești care au paturi disponibile în secțiile ATI”.

Tot prin acest proiect se va face degrevarea cadrelor medicale din secțiile de ATI de o serie de operații birocratice: „În Romania, în toate spitalele publice sunt peste 5.000 de paturi în secțiile ATI (anestezie și terapie intensivă), dintr-un total de 125.000 de paturi, și 2.000 de medici care lucrează în aceste secții, dintrun total de 56.000 de medici, arată datele de la Institutul Național de Statistică. Gama de asistență medicală care este oferită pacienților în aceste secții este extrem de complexă, putem însă să menționăm cele mai des întâlnite serviciile medicale oferite în secția ATI: acordarea primului ajutor medical în caz de urgențe medicale, anestezii, hemodialize, resuscitări cardiorespiratorii, defibrilări, anestezii, terapie intensivă intra şi postoperatorie, ventilații artificiale şi alte servicii în funcție de dotările secției. Pe lângă toate activitățile ce presupun îngrijirea pacienților, cadrele medicale din secțiile de ATI sunt obligate conform legislației și la o serie de activități „birocratice” ce țin de documentarea îngrijirii pacientului. Această documentare se face manual și implică „pierderea” în medie a unei ore/pacient/zi”.

Dragoș HOJDA

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu