Șeful ISJ Maramureș, Mihai Pop: ”Să nu blocăm intrarea în sistem a tinerilor cu adevărat competenți”

Marți, 17 ianuarie, și miercuri, 18 ianuarie, au avut loc Cercurile pedagogice cu directorii unităților de învățământ din județ, organizate de Inspectoratul Școlar Județean Maramureș, întâlniri la care a participat și inspectorul școlar general, Mihai Pop.

Acesta le-a vorbit directorilor din județ despre încadrarea personalului didactic, exprimându-și, printre altele, dorința ca intrarea în sistem a tinerilor competenți să nu fie blocată.

”Tematica cercului a fost prezentarea Metodologiei – cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2024-2025, aprobată prin OME nr. 6877/22.12.2023.

Am profitat de faptul că m-am aflat în fața tuturor directorilor unităților de învățământ din județ și am lansat rugămintea de a avea o abordare corectă în realizarea proiectului de încadrare cu personal didactic, astfel încât să conturăm împreună condiții pentru a avea cât mai multe catedre viabile pentru următorii patru ani, reușind astfel să oferim oportunitatea de a se titulariza cât mai multe dintre cadrele didactice care obțin note foarte mari la concursul de titularizare.

De asemenea, am menționat posibilitatea de a asigura continuitate la clasă, prin încheierea contractelor de muncă pe perioada viabilității postului în cazul colegilor care, în ultimii șase ani, au obținut note peste 7 la același concurs de titularizare.

Metodologia vine în sprijinul elevilor și al continuității la clasă, prin oprirea detașărilor în primul an de la titularizare, dar și prin posibilitatea de a crea posturi titularizabile cu ore din doua sau trei școli, precum și prin posibilitatea de titularizare și pe catedre constituite din minimum 9 ore.

Putem astfel remedia faptul deja bine cunoscut că există numeroși tineri valoroși care obțin ani la rând note peste 9 la titularizare, dar nu există posturi pentru a se titulariza. Înțeleg dorința unora de a proteja titularii deja existenți în școli, dar să nu blocăm intrarea în sistem a tinerilor cu adevărat competenți doar pentru că există cazuri izolate de profesori tineri care nu au calitate suficientă pentru a asigura un învățământ cu adevărat performant.

E nevoie așadar de un echilibru între nevoia de a păstra o anumită continuitate, de a asigura calitatea actului educațional și, în același timp, nevoia de reînnoire și aducere a predării, în particular, și a sistemului de învățământ, în general, în secolul XXI. Tot pentru a veni în sprijinul colegilor noștri, am propus întâlniri cu profesorii înaintea fiecărei etape de mobilitate, pentru a asigura accesul tuturor la informații corecte. Este prioritar pentru mine să găsim resurse de timp necesare acestei acțiuni.

Îndemn așadar la un exercițiu de sinceritate, prin care să privim problemele intrării în sistemul de învățământ cu mult spirit critic, cu onestitate, curaj și competență și să tragem concluziile dure care se impun. Să nu mai menajăm și să nu mai tolerăm persoanele slab pregătite din sistem, să avem încredere în potențialul tinerilor și să facem selecția profesorilor meritocratic. Nu în ultimul rând, în contextul integrării unui număr mare de profesori tineri în sistem, îmi exprim încrederea totală în profesorii cu experiență care îi vor sprijini și consilia prin activități de mentorat pe colegii lor mai tineri, formând astfel o echipă performantă, în beneficiul elevilor”, a precizat Mihai Pop.

Vlad HERMAN

Distribuie articolul
1 Comment